2009-11-10, 22:57
Medlem
Glamazons avatar
Jag fick problem med ett virus och provade att använda mina systemåterställningsskivor för att radera och återställa allt till fabriksinställningarna. Har viruskollat efter det och inte hittat något nytt där, och ägnat större delen av idag åt att försöka återställa program och sånt som jag hade tidigare. Har bland annat fått fixa drivrutiner till grafikkortet igen.

När jag installerat CurseClient och skulle öppna det för första gången fick jag ett meddelande om att mitt RAM-minne eventuellt var korrupt och att jag borde testa med http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp för att hitta felet. Efter mycket krånglande fick jag till att köra programmet innan windows startade upp, lät det gå tre varv innan jag fick stänga av datorn för att slå av det - kunde inte trycka på X. Enligt programmet var det inget fel, men jag fick inte heller någon rapport som det verkade att man borde få (fanns en rad för "found result"/"expected result") så jag är inte helt säker. Nu när jag testade att öppna CurseClient igen har jag hittills inte fått något felmeddelande, fast jag ju inte gjort något åt minnet alls förutom att testa det.

Någon som har något bra råd att ge? Kan jag undersöka om RAM-minnet fungerar som det ska på något annat sätt än med windiag så jag kan dubbelkolla? Var det kanske bara en glitch att det krånglade, så det löste sig när jag startade om datorn? Argh, min hjärna är rotmos just nu.

Edit>>> Glömde att nämna - om det spelar någon roll, så har jag satt i mer RAM-minne efter att jag köpte datorn, så fabriksåterställningen är från en punkt där jag hade hälften så mycket minne. Om det spelar någon roll. Har man drivrutiner till sånt?
Citera
2009-11-10, 23:32
Medlem
Glamazons avatar
Heh, hade inte sån tur som att det plötsligt funkade igen. Så fort jag försökte trycka på något i CurseClient dök det upp samma felmeddelande och så avslutades programmet. Har dock inte stött på bekymmer med något annat program än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in