• 2
  • 3
2009-11-13, 10:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen
Valt att börja snusa har man ju gjort, men att betala dubbla priset jämfört när man började har man knappast valt själv! Hade dosorna förtfarande kostat 20kr hade jag inte ångrat mig det minsta.

Förstår ditt resonemang här, och visst är det tråkigt att snuspriserna och skatten skulle höjas men tycker ändå att det känns onödigt att direkt börja skrika -"Jävla Moderater" och -"Fucka systemet!" direkt... Känns väldigt omoget och inte alltför genomtänkt, man kan ju alltid välja att sluta om man inte har råd. Det är ju inte heller bara snuspriserna som skjutit i höjden, utan andra "basvaror" också, men då är det ingen som klagar.
Citera
2009-11-13, 11:36
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Förstår ditt resonemang här, och visst är det tråkigt att snuspriserna och skatten skulle höjas men tycker ändå att det känns onödigt att direkt börja skrika -"Jävla Moderater" och -"Fucka systemet!" direkt... Känns väldigt omoget och inte alltför genomtänkt, man kan ju alltid välja att sluta om man inte har råd. Det är ju inte heller bara snuspriserna som skjutit i höjden, utan andra "basvaror" också, men då är det ingen som klagar.

Håller med om att man inte behöver skrika så och har inte heller gjort det. Dock kan jag inte säga att jag sett en annan "basvara" med en prisökning på 100% över 5 år, speciellt inte när ökningen är skatt. Hade prisökningen berått på försämrad tillgång hade jag knipit käft, men att staten höjer skatten är enligt mig fel.

Sen att sluta om man inte har råd är inte så enkelt för alla. Ligger det i ens personlighet att bli beroende så kan man få riktigt svåra abstinenssymtom, det är inte som att sluta köpa tomater pga prisökning precis. Så det argumentet faller platt.
Citera
2009-11-13, 14:48
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Kanske vi kan få prata om vad trådens ämne nu utan att brorduktig kommer och talar om direkt när nån tycker fel. Även fast folk ber dej hålla dej till det vi pratar om så måste du fortsätta att säga att folk är naiva . Svårt att inte ha sista ordet?
Citera
2009-11-13, 16:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Kanske vi kan få prata om vad trådens ämne nu utan att brorduktig kommer och talar om direkt när nån tycker fel.

Oj, då får jag vara så snäll och be så mycket om ursäkt om jag trampade på en öm punkt. Jag har inga som helst behov av att utmärka mig som någon överlägsen bror duktig-person, utan försöker bara komma med lite anmärkningar som jag trodde skulle hålla diskussionen på en gedigen nivå, men det gick tydligen inte utan att en pajkastning var tvungen att ta vid.

Ska nu låta er hålla tråden ifred från mig i fortsättningen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in