• 1
  • 2
2009-11-10, 23:54
Medlem
Troas avatar
ursäkta kanske lite offtopic, men jag undrar även om jag kan ta bort java runtime environment 1.5.0_06 när jag även har java runtime environment 1.6.0_03? det är ju ändå ca 57 Mb vi talar om här, och Så förbaskat mkt utrymme har jag ju inte.
Citera
2009-11-10, 23:57
Medlem
Troas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
När du väl startat programmet är det bara att "ta tag" i partitionen och dra dess kant in mot det ifyllda området, som representerar det använda utrymmet på partitionen. När du dragit in önskat utrymme är det bara klicka på Apply (har jag för mig att knappen hette), som går att hitta nånstans i gränssnittet.

Kolla screenshottsen från min tråd för att få någon slags överblick.

Det där verkar ganska komplicerat, du skulle inte kunna skicka msn via pm för en personlig guidning?
Citera
2009-11-11, 00:00
Medlem
Illzis avatar
Programfiler och filer till operativsystemet skulle jag ha på samma partition.
Resten kan flyttas över till den andra.
Citera
2009-11-14, 00:28
Medlem
Troas avatar
hej igen kära flashbackare,

Jag måste verkligen få hjälp nu för det känns och verkar som att datorn kommer att få sig ett redigt frispel om inte jag gör något åt saken illa kvickt. All fakta, förmodar jag, som behövs finns i det första inlägget. det kommer nu upp felmedddelanden som säger att vissa skript inte går att köra pga av brist på minne mm. Hela c: enheten är nu full och det finns knappt något på d:

det måste väl finnas ett sätt att släppa loss minne från d: till c: - vi lever ju inte på stenåldern haha
Citera
2009-11-14, 01:45
Medlem
Troas avatar
finns det t ex något av dessa program som jag kan ta bort utan att det skadar eller påverkar datorn negativt?

adabas D 13.01.00 används sällan

Realtek high definition Audio driver

sedan har jag märkt att jag har två stycken java, den ena heter J2SE runtime environment 5.0 update 6 och ligger på 119Mb och den andra heter JAVA (TM) 6 update 3 och ligger på 134Mb.

Behöver jag verkligen bägge två eller kan jag ta bort den förstnämde utan att det påverkar den andra?

Och om jag komprimerar innehållet på c: vad får det för följder?

snälla svara ni som kan!!
Citera
2009-11-14, 13:48
Medlem
Troas avatar
Citat:
Använd http://www.partition-tool.com/ och frigör det fria utrymmet på D. Sen startar du om, och ökar utrymme på C.

men vart får jag tag på EASEUS partition master?

och kan du vara snäll och guida mig?
Citera
2009-11-14, 14:38
Medlem
Troas avatar
Citat:
När du väl startat programmet är det bara att "ta tag" i partitionen och dra dess kant in mot det ifyllda området, som representerar det använda utrymmet på partitionen. När du dragit in önskat utrymme är det bara klicka på Apply (har jag för mig att knappen hette), som går att hitta nånstans i gränssnittet.

Kolla screenshottsen från min tråd för att få någon slags överblick.

jag har nu dragit partitionen mot dess kant i det ifyllda området som du beskriver, men vad gör jag nu? Det räcker väl inte bara att trycka på apply, jag måste väl även se till att det nu oallokerade utrymmet på D:\ går att flytta över till primära C:\?

confused så det står härliga till, får bli en kaffe nu och sen ska jag tvätta bilen också så jag skulle verkligen uppskatta om någon datakunnig kunde hjälpa mig asap.
Citera
2009-11-19, 17:52
Bannlyst
Om du inte är så tekniskt lagd kanske det vore enklare för dig att avinstallera dom flesta "stora" program och installera dom igen, fast på D:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in