2006-06-23, 16:25
Medlem
Ja, jag käkar antabus för att jag skulle slippa en annan grej. Förde över ett annat litet bekymmer och skyllde på alkoholen kan man säga. Har inga som helst problem med spriten, drack nästan aldrig innan ändå. Dock nu på sön/mån så är det en tillställning och en extremt vacker brud som har tjatat som fan att jag ska hänga med henne dit. Och då måste jag nästan dricka en del, därför jag undrade om detta skulle gå.

Tack för tipset, ska söka lite mer om det.
Citera
2006-06-23, 20:21
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Ja, jag käkar antabus för att jag skulle slippa en annan grej. Förde över ett annat litet bekymmer och skyllde på alkoholen kan man säga. Har inga som helst problem med spriten, drack nästan aldrig innan ändå. Dock nu på sön/mån så är det en tillställning och en extremt vacker brud som har tjatat som fan att jag ska hänga med henne dit. Och då måste jag nästan dricka en del, därför jag undrade om detta skulle gå.

Tack för tipset, ska söka lite mer om det.

Har aldrig haft problem att dricka alkohol samtidigt som jag käkar antabus om jag bara håller mig till öl och cider.
Citera
2006-06-23, 21:18
Medlem
För min egen del så blev jag hemskt dålig om jag intog alkohol inom 1-5 dagar efter sista antabus dosen, enbart provat två gånger och då på dag tre och fem efter sista dosen med antabus. Vänta minst sju dagar innnan du tar någon alkohol är mitt tips, det var det som funkade för mig.

Det räckte med två starköl för min del så var ögonen knallröda och svetten flödade samt att illamående infann sig. Citron och annat hjälpte inte mig.

Mvh
Citera
2006-06-23, 21:30
Medlem
Soffpotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Har aldrig haft problem att dricka alkohol samtidigt som jag käkar antabus om jag bara håller mig till öl och cider.
Du har aldrig tagit antabus din lilla skitunge.
Citera
2006-06-23, 21:44
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatisen
Du har aldrig tagit antabus din lilla skitunge.

ska inte vara några problem med ett par öl om de bara är 200 milligrams- tabletterna man tagit.
Citera
2006-06-25, 14:25
Medlem
Varför i helvete krökar ni om ni käkar Antibus samtidigt? Som jag förstått det är Antabus i tablettform, alltså ingen som tvingar en att ta det? Varför då ta det och sen försöka supa
Citera
2006-06-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Varför i helvete krökar ni om ni käkar Antibus samtidigt? Som jag förstått det är Antabus i tablettform, alltså ingen som tvingar en att ta det? Varför då ta det och sen försöka supa

Du har så rätt och ändå ett fel

Många blir mer eller mindre tvingade (under övervakning) att ta Antabus för att ex. behålla sitt körkort eller för att få ett. För min egen del så var det frivilligt då jag är alkolist/periodare. Antabus finns mig veterligen enbart i brustablett form och tas under en inlednings period två tabletter dagligen i tre dagar sedan en tablett tre gånger i veckan.

Efter inledningsperioden så har kroppen byggt upp ett "lager" med Antabus i kroppen och då tar det för min del ca sju dagar innan jag kan dricka alkohol igen.

Mvh
Citera
2006-06-25, 18:26
Medlem
Har du bara tagit det i två veckor så kan du nog dricka efter 5-6 dagar, men var försiktig o börja med en folköl först, du kommer märka direkt om du har det kvar i kroppen. Att supa på antabus är ingen höjdare
Citera
2006-06-26, 09:21
Medlem
Soffpotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eye
Du har så rätt och ändå ett fel

Många blir mer eller mindre tvingade (under övervakning) att ta Antabus för att ex. behålla sitt körkort eller för att få ett. För min egen del så var det frivilligt då jag är alkolist/periodare. Antabus finns mig veterligen enbart i brustablett form och tas under en inlednings period två tabletter dagligen i tre dagar sedan en tablett tre gånger i veckan.

Efter inledningsperioden så har kroppen byggt upp ett "lager" med Antabus i kroppen och då tar det för min del ca sju dagar innan jag kan dricka alkohol igen.

Mvh
När man frivilligt söker sig till en beroendemottagning blir du tyvärr processad som alla andra d.v.s. den grupp du talar om här. Beroendevården skulle vara mycket mer framgångsrik om den skulle separera dom som frivilligt söker hjälp. Det är idag ett stort steg att kliva in och finna sig i att bli behandlad som ett parkbänksfyllo/narkoman när du förutom ditt missbruk ännu har ett fungerande liv, både socialt och yrkesmässigt.

Många drar sig därför för att söka hjälp och hamnar inte där förrän dom har slagit i botten och då kanske både familj och arbete är borta. En annan orsak är att du utelämnar dig till godtycket på personalen. När du väl är inskriven har dom makt över dig och kan om dom vill ta både körkort och din frihet ifrån dig. Du väljer med andra ord åtminstone i teorin inte själv när du lämnar stället.
Citera
2006-07-07, 01:45
Medlem
z0nas avatar
koltabletter skulle jag annars rekommendera er. det är mycket vanligt förekommande att alkoholister äter kol för att neutralisera antabusen..
Citera
2006-12-10, 13:58
Bannlyst
Hur länge sitter antabus i?

Alltså hur många dagar måste man vänta innan man kan dricka utan att antabus effekten sitter i?
Citera
2006-12-10, 14:48
Moderator
vfs avatar
Om man tar antabus under en längre period och sedan slutar
kan effekten sitta i en vecka eller mer, testa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in