2004-05-15, 18:36
Medlem
*AbsolutVodka*s avatar
jag tror man kan supa bort de om man dricker tillräckligt mycket om du klarar att dricka så mycket jag har oxå hört att man kan få bort det om man äter citron
Citera
2004-05-15, 19:12
Medlem
tintin-toes avatar
Varför slutar du inte bara med antabus? det är ju inte direkt någon som kan kontrollera det...
Citera
2004-05-15, 20:07
Bannlyst
Kanske har en i höften, e svårt att sluta med den då.
Citera
2004-05-15, 21:14
Medlem
det är ju så att jag inte får ta tabletterna själv utan går till beroendecentrum tre gånger i veckan och blir matad med dem, har en dom på mig som innefattar kontraktsvård
Citera
2004-05-15, 21:37
Medlem
muddafrikkas avatar
Drott, bara så att Du vet det, det är ganska farligt att dricka när man har Antabus i kroppen.
Lite osäker på detta, men jag tror att det kan vara kvar i kroppen i uppåt ett par veckor efter att man slutar inta det.
Hur som haver, det verkar som om Du har ganska allvarliga alkoholproblem?
I alla fall om Du började gå på Antabus därför att Du skulle bli av med beroendet, fast det är klart, det skulle ju kunna vara på grund av att Du dömts för rattfylleri, eller något i den stilen..
Citera
2004-05-16, 13:46
Medlem
Okej nu har jag vaknat efter gårdagen och ska summera min afton:

Att det finns alkoholister som dricker på antabus det vet jag, men hur fan de klarar det kanjag aldrig förstå, man måste vara otroligt sugen på att bli full om man palllar med den påfrestning det innebär att tvinga i sig ölen. Efter två folköl var jag helt knallröd och huvudet dunkade som om det höll på att sprängas, känndes som det låg en tjugokilossten på bröstet när man andades och sen fick jag frossa. Drog i mig en till öl ganska snabbt och sen fick det räcka, klarade inte mer.
Så credit till alla er som klarar av att dricka på antabus, fattar inte hur ni står ut...

muddafrika:
Du har rätt i att det stannar kvar i kroppen ett par veckor, efter avslutad kur ska man vänta ungefär två veckor innnan man stoppar i sig alkohol igen. Om jag har allvarliga alkoholproblem eller inte överlåter jag till läkarna att avgöra, och de verkar anse det. Nu är jag trött på min Antabus i alla fall, men jag ska fortsätta på medicinen som tar bort alkoholsuget så man bara behöver dricka ibland
Citera
2004-05-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *AbsolutVodka*
jag har oxå hört att man kan få bort det om man äter citron
Prova citron och berätta hur det var, jag är lite intresserad av att veta. Har sett en del alkisar som käkat citron, startade en tråd om detta för en tid sedan: Alkis som åt en citron tror jag den hette för den som är intresserad att fördjupa sig i ämnet.

Men som sagt berätta gärna vad som händer med antabus+citron+alkohol.
Citera
2004-05-17, 01:12
Bannlyst
Om man har så stora problen med alkohol så att man måste testa även fast man e på antabuss så har man nog problem. Så ta den hjälpen dom ger dig. Eller du kanske vill vara "alkis". Önskar er alla ett frisk liv. Ta hand om er, dom flesta här e ju hyffsat unga så det finns fortfarande liv i holken..... kämpa grabbar och tjejer.

Allt som tas ordentigt och i dos, med föreskrivningarna under sina vingar så kommer alla gå ur alkoholens förbannelse.

Hoppas att alla som läser denna får sig en tankeställare.
Citera
2006-06-23, 08:53
Medlem
Efter hur lång tid kan man supa på antabus?

Har tagit antabus två gånger i veckan i 2 veckor, en hel tablett varje gång, vet inte exakta styrkan tyvärr. Efter hur många dagar kan jag ta mig ett par cider igen utan att skämma ut mig?
Citera
2006-06-23, 11:19
Medlem
Meanmachines avatar
Borde inte vara några problem att ta ett par cider
Citera
2006-06-23, 11:44
Medlem
Antabus, varunamn för disulfiram, används som avvänjningsmedel i samband med alkoholmissbruk.

Om någon med antabus i kroppen intar alkohol sker en ökning av koncentrationen av acetaldehyd i blodet. Dessutom påverkar antabus ett enzym som omvandlar dopamin till noradrenalin. Detta leder till att det uppkommer en så kallad alkohol-antabusreaktion. Den består av rodnad över ansikte och bål, dunkande huvudvärk, svårigheter att andas, illamående, kräkningar, svettningar, hjärtklappning och blodtrycksfall. Symtomens intensitet kan växla.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Antabus

En beprövad metod är att inta mycket citron och sedan kan du kröka på utan dessa symtom.
Citera
2006-06-23, 12:10
Medlem
Gravity2s avatar
För din egen skull, ge fan i det!
Du äter antabus av en anledning, såra inte dina anhöraiga mer. Ta ditt ansvar, skit i drickat.
Jag vet hur jävla jobbigt det är, min morsa har vart nykter ett bra tag och började dricka igår igen. Lika tråkigt varje gång, och varje gång trodde jag att det skulle lösa sig för henne.

Nog med moralpredikan;
Käka ett par grapefrukter så är det bara att kröka på sedan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in