2022-02-03, 17:59
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför går Kinneviks aktie ner och ner och ner? Den har gått ner sedan April förra året.

Det brukar betyda att marknadens förtroende för bolagets förmåga att generera tillväxt minskar. Snart är kursen nere på samma nivå som efter utskiftningen av Zalando. Det kanske börjar bli köpläge? Rapporten var dålig men inte katastrof. Kinnevik ligger mycket tungt mot tillväxt och det gillas inte av marknaden just nu.
Citera
2022-02-06, 21:48
Medlem
Grievers avatar
Dags att hoppa ur kinnevik snart va? Knappt upp nånting på flera år.
Citera
2022-02-06, 22:28
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever

Gick jättebra efter coranakraschen, men nu ser det ut som att siktet är inställt på 200:-
Citera
2022-02-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Är det inte köpläge nu då ?
Citera
2022-02-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Ptja folk tycks fly kinnevik pga deras viktning mot tillväxt, det och nedskrivningar av onoterade bolag.
Kan lika väl dröja innan aktien soars igen.
Aktien har liksom i nuläget ökat 13% på 5år, och förlorat 25% av sitt värde i år.
Knappast en merit att skryta med.
Personligen tror jag Kinnevik har ett bra tag kvar till forna glansdagar. Men jag kan ha fel.
Citera
2022-02-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Jag skulle nog avvakta lite. Kinnevik har historiskt handlats med tvåsiffrig rabatt och där är vi ännu inte.
Citera
2022-02-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Jag skulle nog avvakta lite. Kinnevik har historiskt handlats med tvåsiffrig rabatt och där är vi ännu inte.

inte länge sen de var på 30% rabatt
Citera
2022-04-21, 12:01
Medlem
Börsen stiger, Kinnevik rapportrasar

Kinnevik gick åt motsatt håll med en nedgång på 9 procent. Substansvärdet vid utgången av det första kvartalet hade minskat 6 procent jämfört med nivån vid årsskiftet. Investmentbolaget gjorde en nedskrivning om 3,3 miljarder kronor i den onoterade portföljen under kvartalet.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/04/21/borsen-stiger-kinnevik-rapportrasar.html
Citera
2022-06-09, 20:59
Medlem
Awkwardmans avatar
Sänka gav oc glömma ett år eller sälja skiten och gå in i ratos och industrivärldenv?
Citera
2022-06-22, 10:39
Medlem
Barentss avatar
Nu är Kinnevik nere på 2013 års aktievärde. Någon som vill sammanfatta orsaken? Rent tekniskt är ett så lågt värde attraktivt, men inte om bolaget har en sämre position än 2013.

Jag börjar fundera på att bottenfiska några stora svenska aktier, efter att ha varit utan aktier i två år. Kinnevik är det första stora bolag som dyker upp om man listar "Förlorare 1 år" på avanza, -56% på ett år, ännu sämre än SBB vilket är fantastiskt
https://www.avanza.se/aktier/vinnare-forlorare.html?countryCode=SE&listKeys=LargeCap.SE &timeUnit=ONE_YEAR
Nästa i bottenlistan efter Kinnevik är Elux och HM. Jag räknar bort byggbolag där det ser mörkt ut kommande 3 åren. HM står faktiskt lägre än sin börskurs 1999, Elux ligger på år 2007 års kurs.
Senast redigerad av Barents 2022-06-22 kl. 10:44.
Citera
2022-06-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nu är Kinnevik nere på 2013 års aktievärde. Någon som vill sammanfatta orsaken? Rent tekniskt är ett så lågt värde attraktivt, men inte om bolaget har en sämre position än 2013.

Har du justerat kursen för utdelningen av aktier i Millicom och Zalando och MTG? Blir problematiskt jämföra aktiekurser i ett bolag där ägarna fått gigantiska sakutdelningar.
Citera
2022-06-22, 18:14
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Har du justerat kursen för utdelningen av aktier i Millicom och Zalando och MTG? Blir problematiskt jämföra aktiekurser i ett bolag där ägarna fått gigantiska sakutdelningar.
Det är svårt att veta. Troligen? Delades de ut som cash eller fick man aktier? Det finns inga skarpa hack i kurvan. Däremot justerar man alltid för splits m.m.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5369/kinnevik-b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in