2009-02-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Kollar folk på simpsons fortfarande? Man märker att family guy är populärare så simpsons försöker efterapa family guy skämt men går endå aldrig hela vägen så det faller bara platt..

Det där håller jag med om.
Kolla på ett avsnitt från de tidigaste säsongerna och ett från de nyaste. Det är inte ens samma serie länre.
Citera
2009-02-16, 18:40
Medlem
pirates avatar
Meh family guy är en sån serie som man kollar på när det inte finns nåt annat bra. Simpsons kan man alltid titta på, även när det är bra grejer på tv.
Citera
2009-02-17, 00:35
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Meh family guy är en sån serie som man kollar på när det inte finns nåt annat bra. Simpsons kan man alltid titta på, även när det är bra grejer på tv.

Tycker faktiskt det börjar bli tvärtom...
Citera
2009-02-17, 00:45
Medlem
Ne, jag håller nog med ejjan. Simpsons ser man knappast längre för att det är högklassig humor utan bara för att det är Simpsons. Nu är det så att jag tittar först på dom serierna man verkligen längtar efter, sen ser man dom som brukar hålla hyfsad nivå sen till sist om man har tid över kollar man på Simpsons, annars kan det vänta tills en annan dag. Inte så att man sitter uppe och väntar tills det släpps och man måste se det på en gång, tyvärr. Det är inte som förr när Simpsons gick före allt annat, iofs kan det bero på att det inte fanns lika mkt att välja mellan när det var som bäst, men största anledningen är att kvaliteten har sjunkit markant. Med dagens kvalitet på Simpsons hoppas jag att 20e säsongen blir den sista, kanske avsluta med en till långfilm sen får det vara bra.
Citera
2009-02-17, 20:08
Bannlyst
Någon som vet vilken avsnitt samt säsong det är då Homer och marge berrätar för barnen om deras första kyss. Typ att båda två var på läger och dom träffades genom att prata med varandra i köket.

Och ifall ni vet där jag kan hitta musiken till den avsnitten skulle det vara underbart.
Citera
2009-02-18, 02:22
Medlem
ibanez2s avatar
Som gammal Simpsons-fan svider det lite i hjärtat när man ser de nya avsnitten som inte är så fruktansvärt jätteroliga och sen ser det ut att bli en nu evighetsserie
Citera
2009-02-18, 02:38
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Kollar folk på simpsons fortfarande? Man märker att family guy är populärare så simpsons försöker efterapa family guy skämt men går endå aldrig hela vägen så det faller bara platt..

Tyvärr Herr Icke-Stava-Rätt men Family Guy började sändas 2006 eller liknande? The Simpsons har varit med sen 1989. -.- Båda har humor men går inte att jämföras.
Citera
2009-02-18, 07:57
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tyvärr Herr Icke-Stava-Rätt men Family Guy började sändas 2006 eller liknande? The Simpsons har varit med sen 1989. -.- Båda har humor men går inte att jämföras.

Family Guy visades första gången 1999.
Citera
2009-02-27, 18:34
Medlem
Sekkos avatar
Vilken säsong och episod är homer med i stone cutters?
Citera
2009-02-27, 19:43
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekko
Vilken säsong och episod är homer med i stone cutters?
s06e12
Citera
2009-02-27, 20:34
Medlem
Ja det skär i ett gammalt Simpsons-hjärta att säga att det går utför men så är det. Hoppas att det kan vända igen.
Citera
2009-03-02, 01:55
Medlem
dawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desivle
Någon som vet vilken avsnitt samt säsong det är då Homer och marge berrätar för barnen om deras första kyss. Typ att båda två var på läger och dom träffades genom att prata med varandra i köket.

Och ifall ni vet där jag kan hitta musiken till den avsnitten skulle det vara underbart.

Avsnittet du letar efter är säsong 15, avsnitt 20.

Angående musiken så kommer jag inte ens ihåg vad som var speciellt med den :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in