Som ni kan läsa i rubriken lämnade jag in min dator till ett företag.
Tappade en väska över min nästan stängda laptop så att den stängdes för hårt. Hårddisken brände. De bytte hårddisken, formaterade datorn och jag gav dem en dryg tusing (alldeles för dyrt fö). När jag fick den fungerade den väldigt bra, nytt virusprogram, större hårddisk och nyformaterad, den fungerade som ny!
Efter några veckor började datorn visa ett fönster vid uppstart, om att jag måste "aktivera windows" - "Om 15 sekunder kommer du kunna välja alternativet "välj senare". Osv.
När datorn väl är igång kommer det en liten popup i högra hörnet av skärmen om att min windowsversion inte är äkta och att jag bör aktivera windows med min produktnyckel.
1. Jag har ingen produktnyckel
2. När jag ringer företaget som lagade den, säger de att det är inhyrda tekniker som gör det och de installerar alltid äkta operativsystem och att det inte är några problem. Och att de inte kan hjälpa mig.
Någon?
EDIT:
Ehm... Postade inlägget baserat på vad jag ej fann på flashback. Finns ju faktiskt andra forum också. För de som är intresserade så ska man kontakta datortillverkaren, då de har produktnycklarna till sina produkter hos sig sparat.
Tack ändå! *lat flashbackare*
Senast redigerad av JoeBlackSmack 2009-11-10 kl. 21:19.
Eftersom din dator har SLP och SLIC i BIOS sks du INTE använda något hack utan använda dig av "original-fixningen", dvs lägga in rätt certifikat och använda dig av en OEM-nyckel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!