2009-11-10, 17:53
Medlem
Tjackadsmurfs avatar
Hur skulle det fungera. Hur skulle man veta hur mycket klockan r? P sommaren kan man vl titta p solen, men nr det r molnigt och mrkt? Hur skulle alla bussar och tg fungera etc?
Citera
2009-11-10, 17:54
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackadsmurf
Hur skulle det fungera. Hur skulle man veta hur mycket klockan r? P sommaren kan man vl titta p solen, men nr det r molnigt och mrkt? Hur skulle alla bussar och tg fungera etc?

tnk efter nu.
Citera
2009-11-10, 18:08
Medlem
Reoshis avatar
Man skulle sklart utse en officiell herr/frken ur, som tillskillnad frn dagens version istllet fr klocka, stampar takten med en oerhrd rytmik.
Citera
2009-11-10, 18:15
Medlem
Citat:

Bussarna skulle fortstta g p etanol. Hur de fungerar i detalj fr du nog frga om i ngot annat forum.
Citera
2009-11-10, 18:16
Medlem
Med den knnedom om mnskligheten jag har s gissar jag p att vi skulle uppfinna ngon slags tidmtare,allts en.........klocka.....!
Citera
2009-11-10, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prekrasna
Bussarna skulle fortstta g p etanol. Hur de fungerar i detalj fr du nog frga om i ngot annat forum.

Han menar tidsschemat ju din dumma pajas
Citera
2009-11-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Med den knnedom om mnskligheten jag har s gissar jag p att vi skulle uppfinna ngon slags tidmtare,allts en.........klocka.....!

haha klockren!
Citera
2009-11-10, 20:32
Medlem
Jonpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle

hahaha kunde inte sagt det bttre sjlv
Citera
2009-11-10, 22:40
Medlem
adequates avatar
Om det aldrig hade funnits klockor s skulle samhllet vara anpassat till det; det skulle bland annat inte kunna finnas ngra tidtabeller. Om alla klockor dremot frsvann idag s skulle det nog bli som GullyFoyle skrev ovan.
Citera
2009-11-16, 23:55
Medlem
xaks avatar
Citat:

"hur mycket klockan r"

Tid r uppfunnet av mnniskan, skulle mnniskan velat s skulle ett dygn kunna vara 48h, Eller en "timma" skulle kunna vara 38 "minuter".
Drfr skulle man inte anvnda t.ex "klockan r 19:46" utan man hade nog endast anvnt t.ex Natt och dag (eller vilka ord som helst fr att beskriva nr det r mrkt eller ljus ute)
Citera
2009-11-16, 23:59
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Alla skulle anvnda sig av www.klockren.nu

Frlt, men jag var tvungen.
Citera
2009-11-17, 00:35
Medlem
Chipsmongols avatar
Det sgs ju att Immanuel Kant var s snuskigt punktlig att folk stllde klockorna efter hans dagliga rutiner.
S jag antar att vi skulle anvnda oss av honom p nt stt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in