2009-11-10, 17:51
Medlem
Tja tja jag hller p att packa upp en .Iso fil frn ett spel. Men nr den har laddat till 63% av uppackningen s kommer denna ruta upp Write error: only NTFS file system supports files larger then 4GB. Men jag har en hrddisk som har filtyp NTFS s jag frstr inte riktigt vad som kan vara felet. Ngon som har ngon id?
Citera
2009-11-10, 18:01
Medlem
lyspyls avatar
Om du har en hrddisk med FAT s kanske de anvnder den temporrt av nn dum anledning innan den skickar filerna till din NTFS disk, bara en vild gissning.

Du skulle kunna testa ett annat uppackningsprogram, 7-zip r ett gratis alternativ som ven klarar rar.

http://www.7-zip.org/
Citera
2009-11-10, 18:04
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1nk123
Tja tja jag hller p att packa upp en .Iso fil frn ett spel. Men nr den har laddat till 63% av uppackningen s kommer denna ruta upp Write error: only NTFS file system supports files larger then 4GB. Men jag har en hrddisk som har filtyp NTFS s jag frstr inte riktigt vad som kan vara felet. Ngon som har ngon id?

Gissningsvis s anvnder WinRar din systempartition som mellanlagringsplats, vilken antagligen har FAT eller FAT32 som filsystem.

Vad du kan gra r fljande:
1] Konvertera systempartitionen till NTFS
2] ppna den frsta RAR-arkivfilen och vlj sedan en NTFS-partition som extraheringsplats fr ISO-filen.
Citera
2009-11-10, 22:42
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:

Hade ett liknade problem fr lnge sedan nr jag frskte packa upp en RAR-fil. Jag laddade hem ett par program fr att packa upp filen men de frsta programmen jag provade funkade inte alls.

Antagligen problem med att folk inte kan hlla sig till en standard nr de skriver program fr komprimering.
Lsningen r kanske att hitta ett annat program fr att packa upp just RAR-filer.
Citera
2009-11-10, 22:49
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:

r det en extern hrddisk, prova att dra ut till din interna, systemdisk. Annars fr du konvertera frn FAT till NTFS.
http://www.google.se/search?hl=sv&so...meta=&aq=f&oq=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in