Jag har inte skrivit ett ord om dna eller annat bevismaterial på vare sig kniv eller fodral. Däremot hävdar bl a Leif GW Persson att mordvapnet och knivslidan hör ihop; enligt LGWP (se t ex aktuellt avsnitt av Veckans brott) var Häggströms plånbok länsad på pengar.
Din artikel har ett uppenbart faktafel; Jones placerar Häggström på fel plats på Swartlings tomt och man illustrerar med en bild av gamla ridhuset istället för stallet. Annars är det en hygglig sammanfattning.
Detta är vad du skrivit om "genvägen". Inte mycket stämmer med gångvägen mellan Swartlings och dåvarande Musikhögskolans byggnad.
Så kallar du dig Stockholmskännare men kan inte stava gatunamnet Valhallavägen rätt

[/quote]
Vänligen, sluta sprida felaktiga uppgifter. En ung människa föll offer för ett mycket brutalt mord och hans anhöriga - som mycket väl kan tänkas läsa i tråden - lever med djup sorg och saknad sen mer än 20 år. Det är en sak att diskutera ett mordfall och utbyta teorier men att driva oriktiga uppgifter är inte av godo.
Jag har inte sagt ett ont ord om Per som anhöriga skulle kunna ta illa vid sig av, utan det är din skitiga metod att försöka göra andra tråddeltagare till åtlöje genom att använda anhöriga som draghjälp.
Det finns ingenting som bevisar att den tomma plånbok som låg bredvid Per hade innehållit några pengar. Det är bara efterhandsteorier.
Hur kan du anklaga någon att fara med osanningar i ett fall där det inte finns några bevis än dina påhittade historier som du önskar vore sanna.
Som du ser så har alla nämnt genvägen till Gärdet utom du, ändå spammar du i tråden. Blää.
Den enda rimliga teorin om varför man hittade knivslidan i området kring Villagatan är att gärningsmannen bodde där (Som det finns många teorier om i tråden) som sprang hem från studentklubben mitt emot och hämtade kniven som slängde knivslidan på väg tillbaks till klubben förmodligen för att den skulle bli lättare och mer hanterbar som senare Per blev knivmördad med.
Mördaren såg rött av svartsjuka när Per tycktes stöta på hans partner som ruvade på hämnd och därför mämtade kniven.