Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Han är definitivt inte infödd stockholmare. Detta är både polisen och GW säkra på, ingen infödd stockholmare uttalar valhallavägen på det sätt som han gjorde.
Fö gissar du vilt. Varför skulle han ex så säkert vara född på 1960-talet enligt dig?
Jag är uppvuxen i krokarna och har under årens lopp talat med åtminstone tusen personer som befolkar Vasastan, Östermalm, Norrmalm, Hjorthagen, Lidingö etc.
Efter att ha lyssnat på samtalet kan jag utan vidare säga att ringaren mycket väl skulle kunna vara från något av dessa områden. Inget som helst tvivel om den saken! Det där med uttalet av Valhallavägen kan mycket väl vara ett försök att dölja sin lokalkännedom.
Men om man bara går på rösten så skulle han naturligtvis kunna vara från något annat ställe i Storstockholm också. Eller Uppland eller Sörmland.
För övrigt tycker jag, att med tanke på omständigheterna låter rösten som om den tillhör en rätt så vårdad person. Ord som "snubbe" och liknande kan vem som helst slänga ur sig om man är chockad och berusad.