Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-09, 18:57
  #13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
I PM kan det ju bli en lång kommunikation så summan av alla tecken blir lätt mer än 5000 då den ene svarar den andre o vice versa
Klart mer generöst än Twitter i alla fall. Hur nödvändigt är det med fler tecken än 5000 egentligen?
Citera
2016-08-09, 23:13
  #14
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Klart mer generöst än Twitter i alla fall. Hur nödvändigt är det med fler tecken än 5000 egentligen?
Vid lång PM-korrespondens når man gränsen hyfsat snabbt, det är ingen ovanlighet för mig som moderator att slå i taket när jag diskuterar en regeltolkning med en användare.

Jag tycker det är rimligt att höja taket. Lagringsutrymme är praktiskt taget gratis ändå.
Citera
2016-08-09, 23:57
  #15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Forumet är väl i första hand att anse som ett diskussionsforum och inte någon jävla community.
PM-funktionen får ses som en bonus.
Ser ingen som helst anledning att underlätta för idioter som inte klarar att klippa lite i långa PM-konversationer.
Citera
2016-08-10, 00:05
  #16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vid lång PM-korrespondens når man gränsen hyfsat snabbt, det är ingen ovanlighet för mig som moderator att slå i taket när jag diskuterar en regeltolkning med en användare.

Jag tycker det är rimligt att höja taket. Lagringsutrymme är praktiskt taget gratis ändå.

Det är ju inte hela världen att behöva kapa lite av det tidigare citerade. Skulle i så fall hellre se att man fick möjlighet att ha fler sparade PM.
Eller ja, helst skulle jag se att PM blev trådade på riktigt, typ som gmail eller liknande.
Citera
2016-08-10, 08:48
  #17
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Forumet är väl i första hand att anse som ett diskussionsforum och inte någon jävla community.
PM-funktionen får ses som en bonus.
Ser ingen som helst anledning att underlätta för idioter som inte klarar att klippa lite i långa PM-konversationer.
Det finns flera anledningar till varför klippningar inte är rätt väg att gå. Först och främst tar det onödig tid från mitt och andras liv. Vidare förhindrar det spårbarheten och gör konversationen omständlig då jag måste öppna en ny flik för att se vad som har skrivits tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är ju inte hela världen att behöva kapa lite av det tidigare citerade. Skulle i så fall hellre se att man fick möjlighet att ha fler sparade PM.
Eller ja, helst skulle jag se att PM blev trådade på riktigt, typ som gmail eller liknande.
Se svar ovan. Nej, det är inte hela världen. Men eftersom utrymme ändå är praktiskt taget gratis så kan jag tycka att ett sådant lågt tak är tämligen obefogat år 2016, om det inte är fler faktorer än just ökat diskutrymme som förhindrar en höjning av tak.
Citera
2016-08-10, 10:43
  #18
Medlem
Som sagt, maxantalet tecken i ett inlägg är ju nu 10 000. Då är det ju bra om maxantalet tecken i PM ökar från dagens 5 000, hälften av vad ett inlägg får innehålla, trots att PM vanligtvis besvaras och kan med tiden bli långa, men inlägg i trådar kan besvaras utan citat. Möjligen att man i PM-svar kunde välja mellan att ha kvar eller att ta bort texten i ursprungs-pm:t, som det i inlägg finns val att citera eller inte, men i så fall syns inte hela kommunikationen och den man kommunicerar med kan ju ha tagit bort vissa PM, så en ökning av antalet tecken anser jag är den bästa lösningen.
Citera
2016-08-10, 11:39
  #19
Moderator
Tinuviels avatar
Med nuvarande upplägg av forumdelen hör tråden hemma här:

Flashback --> Viktiga meddelanden
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback