2009-11-10, 14:04
Medlem
Tjena! Köpte MW2 tll PC idag, och när allt var installerat och klart så ville jag förstås börja spela spelet.. Så kommer det upp en ruta efter att spelet laddats i ca 5sek där det står exakt såhär :

----- Client Initialization Complete -----
Attempting 44 kHz 16 bit [Windows default] sound
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 2.0
Vertex shader version is 2.0
Video card or driver doesn't support vertex shader 3.0 or better.

Error during initialization:
Video card or driver doesn't support vertex shader 3.0 or better.

Sen har jag kollat runt lite ang. vertex shader 3.0 men jag förstår inte problemet, någon som vet vad som är fel? Om mitt Grafikkort inte stödjer vertex shader 3.0 eftersom jag bara har 2.0 är det någon som vet om man kan fixa det till vertex shader 3.0. Eller måste jag köpa nytt grafikkort? Jag har ett ATI Radeon x700pro 256mb.

Tack på förhand!
Citera
2009-11-22, 09:59
Medlem
Vertex 2.0

Hejhej!

Har samma problem som killen ovan. Har installerat mw2 och får samma error, med samma grafikkort: ATI Radeon x700

Jag undrar om det finns något sätt att ta sig runt det här problemet, utan att köpa ett nytt grafikkort?

Har en lånedator tills dess att jag kan använda min egna. Och då lär det fungera.Men nu vill jag inte vänta 2 månader tills jag får test köra spelet.

Det hade ju vari fint om man kanske kunde göra något åt spelet så att man kunde lira det i vertex shader 2.0?

Någon som har några tips/ideer. Isåfall skulle det vara kanonshysst!

mvh
Citera
2009-11-22, 10:29
Medlem
tyvärr finns det bara ett alternativ, köpa nytt kort.
Om spelet använder shader 3.0 måste ditt kort stödja det annars kan du glömma att spela det spelet.
Citera
2009-11-22, 11:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mer hårdvara än Windows.

Tråd -> Hårdvara //Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem