2009-11-10, 13:02
Medlem
Hejsan

Följande problem har jag. Varje gång jag kör Bicepscurl med hantel eller Z-stång får jag en oerhört stor smärta i underarmen, oftast kan jag fortsätta tränna medan de gör ont men i slutet av övningen har jag svårt att släppa taget på hanteln utan får göra de i slowmotion och det är just då de gör så jävla ont.
Och ibland känns det även i handleden som om nån led spruckit elr ngt och då är jag tvungen att avbrytta övningden medetsamma då de gör oerhört ont.

Efter lite forumkoll på flashback hittade jag följande läkemedel/tabletter som kan hjälp:

Voltaren
Tradil
Tub Zon Gel
Lyprinol
Kondrosamin:
Nyponpulver/kapslar
Artrox

Nu är frågan, vilken/vilka av dessa ska jag köpa och kommer ha bäst effekt? :/

Tack på förhand
Citera
2009-11-10, 13:08
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Hiiish

Du ska inte köpa någon av produkterna! Du ska inte klämma så hårt på stången eller hantlarna. Försök hålla så löst som möjligt. Du har säkerligen tränat för mycket och vilat för lite, så det kan vara överansträngning. Dessutom kan jag sätta alla mina fiskar på att du kan se över ditt utförande.
Citera
2009-11-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Du ska inte köpa någon av produkterna! Du ska inte klämma så hårt på stången eller hantlarna. Försök hålla så löst som möjligt. Du har säkerligen tränat för mycket och vilat för lite, så det kan vara överansträngning. Dessutom kan jag sätta alla mina fiskar på att du kan se över ditt utförande.

Hejsan

tack för ditt svar. jag tränar varannan dag. och har delat upp kroppen i tre omgångar. så varje muskelgrupp tränas en gång i veckan med vila dagen innan. Så jag tror inte det är de som e problemet, överansträngning är ju ett måste inom styrke, kör jag 15Kg hantel och kör 3x10 utan problem måste man ju öka, i mitt fall 17.5Kg som är nästa vikt, och då måste man ju pressa på.

Att jag håller hanteln för hårt kan stämma, ska försöka testa med att inte hålla hård en gång.

Men enlig många användare på flashback hjälpen medlen ovan också, ngn annan som har en åsikt om dem?

tack (:
Citera
2009-11-10, 14:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Hiiish

Du måste hålla isär överansträngning och överbelastning. Den ena är skadlig och behöver inte alls vara tung, den andra är tung, och kan både vara skadlig och nyttig.
Citera
2009-11-10, 20:47
Medlem
Slackoffs avatar
Att träna på och sedan käka en massa antiinflammatoriskt istället för att sänka träningsintensiteten till en lämplig nivå så att problemet läker ut, verkar lite dumt.
Citera
2009-11-10, 21:55
Medlem
Pyramids avatar
Precis det här problemet hade jag under sommaren, kändes ungefär som om man hade fått en spricka i själva benet. Fick det alltid precis som du vid olika bicepscurler. Tog det lugnare och vips hade det försvunnit, har faktiskt inte tänkt på det förens nu när jag läste tråden.
Citera
2009-11-10, 22:26
Medlem
victor.bs avatar
Har läst om en del andra som haft det här på forumet (inkl. mig själv) och mitt tips är att se över så att du verkligen håller handleden så rak som möjligt. Ställ dig i profil och kolla i spegeln.
Citera
2009-11-11, 07:10
Medlem
har du provat att strecha underarmen?
Citera
2009-11-11, 15:48
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
Efter lite forumkoll på flashback hittade jag följande läkemedel/tabletter som kan hjälp:

Voltaren
Tradil
Tub Zon Gel
Lyprinol
Kondrosamin:
Nyponpulver/kapslar
Artrox

Nu är frågan, vilken/vilka av dessa ska jag köpa och kommer ha bäst effekt? :/

http://axon.blogg.se/2009/november/n...tabletter.html

Du kan ju kolla om någon av dessa innehåller det nedreglerande ämnet. Lyssna på pezrulezhaakon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in