2009-11-10, 05:37
Medlem
Robinson-Mickes avatar
Som rubriken lyder, min dator vill inte öppna vissa program. Photoshop och mitt mountade Football Manager går inte att öppna. Inget händer när jag klickar på ikonerna..Alla andra program funkar som de ska. Någon som vet vad problemet skulle kunna vara?
Citera
2009-11-10, 06:39
Medlem
[Strange Days]s avatar
Fråga 1:
Vad har du för dator?

Fråga 2:
Vad har du för operativsystem?

Fråga 3:
Har du alltid haft detta problem, eller infann det sig bara hux flux?

Fråga 4:
Har du kollat i Loggboken (Event Viewer) i Kontrollpanelen under Administrativa Verktyg och sett om det finns några felmeddelanden som kan härleda till problemen?
Citera
2009-11-10, 09:56
Medlem
Antar att du testat starta om datorn.

Annars testa ctrl+alt+del och kolla processer, se ifall dina program finns där och kör i bakgrunden även fast du inte ser.

Avsluta dessa processer och försök öppna igen.
Citera
2009-11-10, 09:57
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Micke
Som rubriken lyder, min dator vill inte öppna vissa program. Photoshop och mitt mountade Football Manager går inte att öppna. Inget händer när jag klickar på ikonerna..Alla andra program funkar som de ska. Någon som vet vad problemet skulle kunna vara?

Samma sak för mig. Här gäller det Adobe Master Collection CS3. Allt funkar utom Dreamweaver. Jag har en Acer, Vista Home Edition, Aldrig haft problem förrut i XP, loggboken gav mig inte mycket info, vad göra?
Citera
2009-11-10, 10:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Samma sak för mig. Här gäller det Adobe Master Collection CS3. Allt funkar utom Dreamweaver. Jag har en Acer, Vista Home Edition, Aldrig haft problem förrut i XP, loggboken gav mig inte mycket info, vad göra?
Stod det någonting om Dreamweaver i loggboken?
Skriv det här i så fall.
Citera
2009-11-10, 12:45
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Stod det någonting om Dreamweaver i loggboken?
Skriv det här i så fall.

"Felet uppstod i programmet Dreamweaver.exe, version 9.0.0.3481, tidsstämpel 0x4600622f, felet uppstod i modulen PSDProtect.dll_unloaded, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x47cd6a90, undantagskod 0xc0000005, felförskjutning 0x06802b60, process-ID 0x13bc, programmets starttid 0x01ca61faa263d8d4."

Detta dök upp när jag tittade i loggboken. Jag blir inte mycket klokare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in