2009-11-10, 03:48
Medlem
Hej undrar om min dator med fljande prestanda skulle fungera bra med windows vista home premium 32bitars.

220gigs hdd

pentium4 2,5 ghz

512 ram

Skulle verkligen uppskatta snabba svar eftersom att jag mste lmna tillbaka originalskivan av vista imorgon

Edit: r trden felplacerad s skulle jag uppskatta om den placerades rtt.
2009-11-10, 03:51
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Windows Vista Home Basic
800 MHz (megahertz) 32-bitarsprocessor (x86) eller 800 MHz 64-bitarsprocessor (x64)
512 MB (megabyte) systemminne
Obs! I system dr systemminne ven anvnds som grafikminne krvs minst 448 MB ledigt systemminne fr operativsystemet, efter att minne allokerats av grafiksystemet.
DirectX 9-kompatibelt grafikkort
32 MB grafikminne
20 GB (gigabyte) hrddisk med minst 15 GB ledigt utrymme
Intern eller extern DVD-enhet
Internettkomst
Ljudkort eller motsvarande

Klla: http://support.microsoft.com/kb/919183
2009-11-10, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
Klla: http://support.microsoft.com/kb/919183

Okej tack men d ska det ju allts fungera, Det r allts bara p ramminnet som jag ligger p grnsen, Men jag kommer undan med nd och nppe verkar det som.

Stort tack. Nu fr det bra eller brista
2009-11-10, 03:54
Medlem
Psykosams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpare
Hej undrar om min dator med fljande prestanda skulle fungera bra med windows vista home premium 32bitars.

220gigs hdd

pentium4 2,5 ghz

512 ram

Skulle verkligen uppskatta snabba svar eftersom att jag mste lmna tillbaka originalskivan av vista imorgon

Edit: r trden felplacerad s skulle jag uppskatta om den placerades rtt.

Frstr inte snna hr trdar, informationen r s enkel att f tag i...bara ska p google. Vet du vad google r? eller vilken skmotor som helst?
2009-11-10, 03:54
Medlem
Vrvhls avatar
Det gr sklart att installera och kra det, men datorn lr bli seg som snor med s lite RAM. Windows XP skulle iaf jag rekommendera.
2009-11-10, 03:58
Medlem
HC47s avatar
Jag vet mnniskor med betydligt bttre processor och 1 Gb RAM som krt Vista. Det r enormt segt. Jag skulle verkligen inte rekommendera det! XP r tio gnger bttre om man inte har bttre delar n det dr.
2009-11-10, 04:01
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Det gr sklart att installera och kra det, men datorn lr bli seg som snor med s lite RAM. Windows XP skulle iaf jag rekommendera.
Jag hller med till 100%
Jag lskar vista (och nu win 7 nnu mer), men i detta fall, kr xp!
2009-11-10, 05:09
Medlem
tack fr alla svar. Tnkte bara lgga in en uppdatering om hur det gick utifall att ngon annan med liknande prestanda har tnkt att frska sig p samma sak . Nr jag startar datorn s gr det enormt segt men nr den vl r igng s tycker tminstonde jag att det fungerar bra ( men jag kanske inte r s krsen). Have a nice day
2009-11-10, 09:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om nu TS hade skt p forumet s hade h*n ftt flertal trdar d detta mne har varit uppe flertal ggr.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in