• 1
  • 2
2009-11-10, 02:12
Medlem
bizarroboys avatar
Hur gör man om man behöver inte på ett användarkonto som är lösenordsskyddat? Mina tekniska kunskaper sträcker sig inte över någa högre nivåer.
Citera
2009-11-10, 02:32
Medlem
Inte dina kunskaper i det svenska språket heller verkar det som...

OnT:
Vad är det för windowsversion det handlar om?
Citera
2009-11-10, 02:34
Testa starta i felsäkertläge så går de. Finns säkerligen dussintals trådar om ämnet på forumet, om inte så testa google.

Om det nu gäller win xp, annars gäller det sekundära. Att använda sig av google.
Citera
2009-11-10, 02:52
Medlem
bizarroboys avatar
Ber om ursäkt för stavning- samt syftningsfel, är en aning trött och skrivande i horisontalläge är inte min sport.

Har försökt med felsäkrat läge, men den kräver lösenord ändå. Det är Vista.

Har även gjort ett par tama försök till att googla, men tänkte göra det enkelt för mig och be om hjälp.
Citera
2009-11-10, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Ber om ursäkt för stavning- samt syftningsfel, är en aning trött och skrivande i horisontalläge är inte min sport.

Har försökt med felsäkrat läge, men den kräver lösenord ändå. Det är Vista.

Har även gjort ett par tama försök till att googla, men tänkte göra det enkelt för mig och be om hjälp.

Bara för att du "tänkte göra det enkelt för dig" så ska jag inte länka till sidan jag hittade, men ett tips, testa googla igen.
Citera
2009-11-10, 02:56
Medlem
oNesteruds avatar
har du flera administratörskonton synliga? i så fall har jag för mig att man kan ta bort lösenord för andra konton. Det kunde man i alla fall i xp på den tiden jag använde det.
Citera
2009-11-10, 02:58
Medlem
bizarroboys avatar
Tänkte mest att det var en del av hela forumskonceptet, att hjälpa varandra. Självklart hade jag kunnat sitta här en stund och förmodligen hitta en sida så småningom, men då jag vet att det finns människor som är betydlig skickligare än mig på detta bad jag om hjälp. Önskar du inte hjälpa mig så är det självklart inte tvingad.
Citera
2009-11-10, 02:59
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
har du flera administratörskonton synliga? i så fall har jag för mig att man kan ta bort lösenord för andra konton. Det kunde man i alla fall i xp på den tiden jag använde det.

Yes, jag har ett till som jag kan gå in på. Har försökt att göra ändringar från denna, men inte lyckatsnågot vidare.
Citera
2009-11-10, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
FAIL

Window´s version

Ska jag anta att du skämtar eller tror du faktiskt att det du skriver är korrekt?

Och ja, forum är väl antagligen delvis till för att hjälpa varandra, men om du inte orkar söka själv så orkar jag inte hjälpa dig heller.
Annat hade det varit om du faktiskt hade sökt och inte hittat.
Citera
2009-11-10, 03:32
Medlem
bizarroboys avatar
Fast om du har en sida som kan hjälpa mig handlar det ju inte om att du inte orkar hjälpa, utan inte vill. Och har självklart gjort försök, hade säkerligen hittat något användbart så småningom, efter ett par timmar, men jag ör som sagt en novis på det här och behöver hjälp. Nåja, finns det någon annan som anser sig mer hjälpsam tar jag emot det med öppna armar.
Citera
2009-11-10, 04:26
Medlem
bizarroboys avatar
Ingen som känner sig manad? Hade verkligen behövt lite undsättning!
Citera
2009-11-10, 08:11
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Ingen som känner sig manad? Hade verkligen behövt lite undsättning!
Du förstod inte någonting?

Du måste skriva om det är XP/Vista eller vilken version det nu är.
Om du har fysisk access eller inte.

Om du vill byta lösenord kan du använda det här, http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/
Man behöver väl viss teknisk kunskap att byta lösenord, men det står hur man gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in