2009-11-10, 00:47
Medlem
JokkMokks avatar
Finns det någon version av Ventrilo som det är möjligt att tala med både mac och pc samtidigt?
Citera
2009-11-10, 08:04
Medlem
Andreasvbs avatar
Ja, om du byter codec.

Du har tydligen inte sökt.
Citera
2009-11-10, 10:44
Medlem
Man måste ställa in ventrilo servern på codec <Speex>, då fungerar det.
Dock bara med den senaste versionen.
Citera
2009-11-10, 11:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Nej, inte bara senaste. Jag har en 2.3-server, fungerar utmärkt.
Lika bra kvalité fast hälften av bandbredden.
Det enda som är lite störande är om någon skriker så blir det väldigt distat ljud med den codec:en.
Citera
2009-11-11, 02:43
Medlem
JokkMokks avatar
En sista fråga, Jag installerade ventrilo 3.0.4 men slängde det efter jag testat det och hittar en 2.3.2 men jag kan inte installera den eftersom datorn påstår att det finns en nyare version installerad.

Så är det dött lopp nu när jag redan har slängt 3.0.4 och tömt papperskorgen?

Edit: Det löste sig, mod kan radera tråd.
Senast redigerad av JokkMokk 2009-11-11 kl. 03:06.
Citera
2009-11-11, 07:45
Medlem
Andreasvbs avatar
Man slänger inte installerade program, man avinstallerar dem.
Annars finns risken, som du nog märkte, att den känner av att den inte är borta.

Låt mig gissa att du fick installera om 3.0.4 och sedan avinstallera för att kunna installera den äldre versionen?
Alternativt att du tog bort det med t.ex. CCleaner.

En sak att tänka på är att du inte kan ansluta till servrar som använder den nya versionen, endast de med 2.3.
Citera
2009-11-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Edit: Det löste sig, mod kan radera tråd.

Så bara för att du fått dina frågor besvarade vill du ta bort tråden, så att nästa person som har samma problem som dig kanske inte hittar det och måste skapa en ny tråd? Egoist.
Citera
2011-04-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Man slänger inte installerade program, man avinstallerar dem.
Annars finns risken, som du nog märkte, att den känner av att den inte är borta.

Låt mig gissa att du fick installera om 3.0.4 och sedan avinstallera för att kunna installera den äldre versionen?
Alternativt att du tog bort det med t.ex. CCleaner.

En sak att tänka på är att du inte kan ansluta till servrar som använder den nya versionen, endast de med 2.3.

uppar tråden lite!

Jag har installerat en ny version av Ventrilo som jag senare tagit bort med hjälp av appdelete. Får dock upp ett felmeddelande sen när jag försöker installera den äldre versionen av programmet: "Ventrilo Client kan inte installeras på den här skivan. Det finns redan en nyare version av programmet på skivan"..

Har letat runt i /library och försökt hitta något som kan vara av intresse, dock utan resultat.

Vad göra?
Citera
2012-02-25, 11:12
Medlem
jag har ett liknande problem där det oxå kommer upp "Det finns redan en nyare version av programmet på skivan" vilket gör att det inte går att installera mitt program.. har sökt igenom datorn men hittar fan inget utav programmet..Hur löser jag detta?
Citera
2012-02-25, 12:52
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housarN
jag har ett liknande problem där det oxå kommer upp "Det finns redan en nyare version av programmet på skivan" vilket gör att det inte går att installera mitt program.. har sökt igenom datorn men hittar fan inget utav programmet..Hur löser jag detta?
Nu vet jag inte om du kör Mac OS X eller Windows.

Windows:
Har för mig den kollar registret.
Annars kan man packa upp med 7-Zip utan att installera.

Mac:
Kolla om det kan finnas något i följande mappar som Ventrilo letar efter.
~/Library/Application Support/
~/Library/Preferences/
Senast redigerad av Andreasvb 2012-02-25 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in