2004-12-07, 15:47
Bannlyst
kom in av en slump på den butikens, eller ska man säga fenomenets hemsida.
Jag har inte riktigt förstått vad som är grejen. Vad får folk att köa i timmar bara för att komma IN i butiken?
Det måste ju vara ett underbart sagolikt paradis där inne där näktergaler sjunger och vin strömmar ut fontäner.

Någon som varit där, vad är det så speciellt med det. Vad är det som för hela sveriges träningsoverallsuniformerade husvagnsburna white trash befolkning vallfärda dit likt pilgrimer på ett tåg i bangladesh.

vad kan man köpa där inne?
bentley bilar till priset av en Skoda?
Hästens sängar för 200 kr?
kompletta marbodalkök för en 50-lapp?
300 konsverburkar polska krossade tomater? för 3.40?

upplys mig
Citera
2004-12-07, 15:59
Medlem
Klickens avatar
Har faktiskt aldrig varit på Ullared men min mor har varit det. Vad man kan köpa där inne? Allt från kläder till leksaker, från leksaker till filmer. Dessutom är det riktigt billigt. Men jag tror inte det är priset som lockar dit folk utan mer principen att ha varit där. Det är någon slags utflykt för shopping galna kvinnor/tanter och vissa perversa män. Skulle själv aldrig åka dit och köa i flera timmar. Tycker det räcker med ICA's 10 minuters köer på helgdags kvällarna.
Citera
2004-12-07, 16:06
Medlem
__olofs avatar
är helt enkelt redigt billigt. går väl inte säga mer.

edit: ja just det vad som går att köpa ? precis allt som går in i ett hus.
Citera
2004-12-07, 16:13
Medlem
PastorFredriks avatar
vissa saker är billiga. andra är det inte.
jag har kört ett antal resor till ullared och fascinerats varje gång.. min teori är att det handlar om att de en enda dag får och förväntas shoppa häcken av sej. det är också en form av lycka.
Citera
2004-12-07, 16:24
Medlem
hubbes avatar
vad är ullared för någon affär?
Citera
2004-12-07, 16:25
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
vad är ullared för någon affär?

http://www.gekas.se/index.asp

Krimskramsets mekka...dock har de en del prisvärda saker där. Har dock aldrig själv gästat detta moderna Babylon.
Citera
2004-12-07, 16:25
Medlem
må bras avatar
Billigt är de, men kläder köper jag inte mer än kalsonger å sockar där.
Som i söndags min polare undrade om jag skulle hänga med på en bil sväng så vi drog till ullared, 6mil har vi dit.

Men hans kusin bor där och är data chef på gekås, så om de är lång kö är de bara att ringa han och så ringer han ner till vakten så de släpper in oss bakvägen

Handlade bara för 215kr där. Smaska föresten på ena ölen av Falkon cold sex packet som kostade 19.50 där : P
Citera
2004-12-07, 17:16
Medlem
jenas avatar
Flyttas till mode......
Citera
2004-12-07, 17:30
Medlem
-Metal-s avatar
Var där några gånger när jag var mindre, stort som fan.
Allt finns där under ett tak, för bättre priser än i "vanliga" affärer.
Citera
2004-12-07, 17:34
Bannlyst
vad fan gör den här tråden under mode???

lustigt att see att det trots allt finns folk som är riktigt nöjda med över att de varit på ullared och trängts med svettige lantisar och gjort riktiga kap på folköl, fogsvansar och tubsockor!

Heja Sverige!
Citera
2004-12-07, 17:38
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdamn
vad fan gör den här tråden under mode???

lustigt att see att det trots allt finns folk som är riktigt nöjda med över att de varit på ullared och trängts med svettige lantisar och gjort riktiga kap på folköl, fogsvansar och tubsockor!

Heja Sverige!

Hehe nu ska vi inte vara "såna där". Fast lite träffande var det nog allt!
Citera
2004-12-07, 17:49
Medlem
Musiktips Peter Wahlbeck - Ullared

"Det var jag och Klas, vi skulle till Ullared.Vi skulle åka dit för att vi skulle handla kläder till våra små barn. Man har ju hört att det ska vara så bra i Ullared. Alla har ju tjatat och pratat om detta Ullared. Så när vi väl kom till Ullared, ja då var det stängt när det skulle vara så bra. Sen när vi skulle ta oss en matbit, hungriga som vi hade blivit, då var det stängt. Och när vi sedan skulle tanka våran bil för att åka hem igen, då var det stängt på bensinmacken. Tralala... Jag och Klas, vi tog en sväng ner till krogen och sa som det var. Skithål, det är vad ni har. Ullared, det är inte bra. Nu säger vi det till alla vi träffar: Ullared är ett skithål. Slakta Ullared, det är vårt motto. Vi har gjort egna klistermärken. Bränn ner hela skiten, Ullared är ingen bra by. Bränn ner den, utrota den, detta dåliga Ullared. Tralala... Slakta Ullared! Bränn ner Ullared! Ullared, ni tror ni är så bra med era billiga butiker hit och dit. Men börja då med för fan att ha öppet!"

Grym låt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in