2009-11-09, 22:48
Medlem
Min flickvän skall genomgå en bukplastik efter jul. Nu behöver hon tips på att gå ned i vikt. Hon har de senaste åren gått ned ca 30 kilo, med hjälp viktväktarna. I somras började hon och jag springa 5 km varje dag och det har hjälpt väldigt mycket. För ca en månad sedan började vi båda styrketräna ca 3 ggr i veckan och konditionsträning 3 dagar och vila en dag.
Nu funderar vi båda om det är bättre att hon lägger styrketräningen åt sidan och fokuserar på löpning/promenader. Detta för att hon vill gå ned några kilo innan operationen. Är det någon som har bra idéer?
Citera
2009-11-09, 22:51
Medlem
vad jag har fått lära mig så ska man inte hålla på med massa dieter osv. äta rätt och röra på sig, gå ut och gå 1-2 timmar varje dag, simma är bra med. kanske inte hjälper speciellt mkt men det är vad jag erbjuda.
Citera
2009-11-09, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcovenant
Min flickvän skall genomgå en bukplastik efter jul. Nu behöver hon tips på att gå ned i vikt. Hon har de senaste åren gått ned ca 30 kilo, med hjälp viktväktarna. I somras började hon och jag springa 5 km varje dag och det har hjälpt väldigt mycket. För ca en månad sedan började vi båda styrketräna ca 3 ggr i veckan och konditionsträning 3 dagar och vila en dag.
Nu funderar vi båda om det är bättre att hon lägger styrketräningen åt sidan och fokuserar på löpning/promenader. Detta för att hon vill gå ned några kilo innan operationen. Är det någon som har bra idéer?

satsa stenhårt på konditionsträning och skit i styrketräning, ang diet så kör VLCD, finns massor med trådar.
Citera
2009-11-09, 23:28
Medlem
Ät mindre och rör dig mera. Minska på portionerna, skippa allt onödigt och kör på motion.
Citera
2009-11-09, 23:32
Medlem
Typoopies avatar
Är inte beredd att hålla med dem som säger att hon ska skippa styrketräningen. Eftersom hon ska opereras kommer hon ligga ner ett tag och inte kunna göra så mycket, under den tiden kommer hennes muskler att ta en del stryk. Detta förebygger man genom att träna hela kroppen. Variera träningen och tänk på att vikten betyder inte allt då muskler väger mer än fett.

Fokusera mer på löpningen, men lägg inte styrketräningen på hyllan.
Citera
2009-11-09, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Är inte beredd att hålla med dem som säger att hon ska skippa styrketräningen. Eftersom hon ska opereras kommer hon ligga ner ett tag och inte kunna göra så mycket, under den tiden kommer hennes muskler att ta en del stryk. Detta förebygger man genom att träna hela kroppen. Variera träningen och tänk på att vikten betyder inte allt då muskler väger mer än fett.

Fokusera mer på löpningen, men lägg inte styrketräningen på hyllan.

tänkte inte på det.. smart
Citera
2009-11-09, 23:39
Medlem
Dreass avatar
Fortsätt med styrketräningen och ligg på kcalunderskott, läs deffguiden på kolo och köp en matvåg ifall ni vill vara riktigt seriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in