• 1
  • 2
2009-11-09, 21:47
Bannlyst
Nu är det jag igen från utomlands tråden!
Men nu med en helt annan fråga.

Hur socialt är det på folkhögskolan?
Har hopp om att träffa nya vänner och relationer där, men hur socialt är det där?
Träffar man vänner det första man gör eller kommer man att vara ensam som nu?

Ligger det socialt till att bo på skolan?

Har hopp på en ljus framtid

(Detta är viktigare än att studera i USA).
Citera
2009-11-09, 21:54
Medlem
Dr.Dres avatar
Enligt mina erfarenheter är väl inte folkhögskolan speciellt socialt. Högskolan/universitetet brukar väl vara mer socialt?
Citera
2009-11-09, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Enligt mina erfarenheter är väl inte folkhögskolan speciellt socialt. Högskolan/universitetet brukar väl vara mer socialt?
Enligt det jag har fångat upp så är dem rätt lika.
Min far gick för några år sen runt 50 års åldern i högskolan i Hjo, och i samma byggnad skall tydligen en folkhögskola finnas också.

Så dem borde vara likadana tycker man, det är ju olika åldrar också på folk men det vet du nog redan.
Citera
2009-11-09, 21:58
Bannlyst
bara massa sossar och pk på folkhögskolan
Citera
2009-11-09, 22:05
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Enligt det jag har fångat upp så är dem rätt lika.
Min far gick för några år sen runt 50 års åldern i högskolan i Hjo, och i samma byggnad skall tydligen en folkhögskola finnas också.

Så dem borde vara likadana tycker man, det är ju olika åldrar också på folk men det vet du nog redan.
Jaså, så du har en snut till farsa!
Citera
2009-11-09, 22:06
Bannlyst
Citat:
Jaså, så du har en snut till farsa!
Menade att det är olika åldrar på folkhögskolor om det var det du missade, eller om du är seriös så är han musiker
Citera
2009-11-09, 22:11
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Menade att det är olika åldrar på folkhögskolor om det var det du missade, eller om du är seriös så är han musiker
Det jag menade var att det finns två högskolor jag känner till i Hjo, dels snuthögskolan, och dels musikhögskolan. Dessutom har jag faktiskt en vän jag talar med just nu som går på folkhögskolan i Hjo, så jag kan nog hjälpa dig när jag tänker efter
Citera
2009-11-09, 22:17
Bannlyst
Citat:
Det jag menade var att det finns två högskolor jag känner till i Hjo, dels snuthögskolan, och dels musikhögskolan. Dessutom har jag faktiskt en vän jag talar med just nu som går på folkhögskolan i Hjo, så jag kan nog hjälpa dig när jag tänker efter
Vad härligt!

Han kanske har lite info
Citera
2009-11-09, 22:21
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Vad härligt!

Han kanske har lite info
Han säget att det är chill. Och så säger han att om du gått gymnasiet så är det feeetaste skillnaden.
Folkhögskolan is the shit! Ingen stress.
Han har en hel del nya polare, och han bor ju även där. Och maten är hur jävla god som helst.

Synd att han ska sluta där snart, annars skulle du kanske träffa denna helt underbara grabb

EDIT: Det finns internet och skit! Och tillgång till skolan 24/7!
Senast redigerad av Dr.Dre 2009-11-09 kl. 22:24.
Citera
2009-11-09, 22:24
Bannlyst
Citat:
Han säget att det är chill. Och så säger han att om du gått gymnasiet så är det feeetaste skillnaden.
Folkhögskolan is the shit! Ingen stress.
Han har en hel del nya polare, och han bor ju även där. Och maten är hur jävla god som helst.

Synd att han ska sluta där snart, annars skulle du kanske träffa denna helt underbara grabb
Haha låter verkligen chill

Ja det är synd, skall börja om 1-2 år, jobbar just nu

Är det bra brudar där också?
Citera
2009-11-09, 22:33
Medlem
Spyrrans avatar
Jag har gått ett år på folkhögskola. Men jag pendlade då skolan låg i närheten, även om det fanns internat där. Men ja, det är mycket socialt och man umgås även med andra elever som går andra linjer på skolan. Du kommer garanterat få vänner.
Citera
2009-11-09, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag har gått ett år på folkhögskola. Men jag pendlade då skolan låg i närheten, även om det fanns internat där. Men ja, det är mycket socialt och man umgås även med andra elever som går andra linjer på skolan. Du kommer garanterat få vänner.
Det inlägget värmde verkligen, då kan jag vara relativt lugn om det

Men det är häftigt att man kan få vänner som inte ens går på samma linje.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in