Citat:
Ursprungligen postat av wraang
hur gammal va han?
Andreas Bengtsson var - om uppgifterna som jag har stämmer - inne på sitt 20:e levnadsår när han mötte döden. Född 1974 med andra ord, i september.
Exakt var eller hur Andreas dog gick som jag delvis sa inte att fastställa. Förutom teorin om att dessa tre personer
gemensamt och i samråd mördade honom med ett handeldvapen så finns det även uppgifter som tyder på att han skulle ha dött till följd av ett skott från ett armborst, inne i en lägenhet. Detta skulle kunna förklara varför man inte hittade någon kula inne i hans kranium eller någon pistol på angivet ställe i Torshällaån.
Men som alla kanske redan har förstått så umgicks offret och de tilltalade i missbrukarkretsar, och det eventuella motivet till mordet ska tydligen ha varit en skuld på drygt 2000 kronor som Andreas hade till en av de tilltalade.
Slutligen: killen som klev in på polistationen och erkände och som dömdes till fyra års fängelse i tingsrätten för mord, stöld och grov stöld (han stal CD-skivor, en stereoanläggning, en TV samt värdebevis i slutet av 90-talet samt början på 2000-talet) är idag 33 år och står skriven på en adress i Södertälje. Killen som blev utpekad som den som tog Andreas av daga och dömdes till livstid i tingsrätten är idag 36 år och var han bor eller om han ens finns kvar i livet vet jag inte, för jag hittar honom inte via
www.upplysning.se. Slutligen så har vi den tredje och sista mannen som tingsrätten dömde till 10 års fängelse som står skriven på samma adress i Eskilstuna som han gjorde när domen (B 1785-03) i målet meddelades. Även han är 36 år precis som sin till synes försvunne kamrat.