• 1
  • 2
2009-11-09, 11:43
Bannlyst
Jag har gymmat till och från under dom senaste åren men har väl ingen egentlig muskelmassa att skryta med. När jag var på gymmet för ett tag sedan kom det in två killar och skulle köra marklyft. Dom pratade om att dom minsann skulle köra "ett tungt pass" och gick fram och lassade på 55 kg på stången. Jag trodde att det var uppvärmning, men dessa killar körde 4-5 set sexor och verkade helt slut när dom en stund senare gick iväg.

Jag påstår inte att jag är speciellt stark, men jag kör samma antal reps med dubbelt så mycket vikt. Det konstiga var att dom här killarna, som visserligen var något kortare, hade väldigt mycket mer muskler. Själv ser jag ut som en auschwitzfånge som hittat lägrets chipsförråd. Hur går det ihop?

En annan gång tog jag med min kompis till gymmet. Han maxade 62.5kg i marklyft. Han ser inte så mycket mindre ut än jag i kroppen och har inte så mycket mindre muskler. Ändå är jag mycket starkare än vad han är.

Hur kan det vara sån skillnad på kropp och kropp?
Citera
2009-11-09, 11:47
Medlem
abdituss avatar
Har du någonsin blivit biten utav en spindel?
Citera
2009-11-09, 11:48
Medlem
Spejnars avatar
Jadu, har inget bra svar. Dock är större muskler alltid starkare.
Citera
2009-11-09, 11:53
Medlem
mamooshkas avatar
Dom kanske redan kört massa övningar för den muskelgruppen innan, och var helt slut? Eller så kanske dom fått sina muskler genom gener och annan träning, och helt enkelt hade dålig teknik i den övningen?
Citera
2009-11-09, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Dom kanske redan kört massa övningar för den muskelgruppen innan, och var helt slut? Eller så kanske dom fått sina muskler genom gener och annan träning, och helt enkelt hade dålig teknik i den övningen?

Nä... Man ser hela gymmet där jag var och dom kom precis in.
Dålig teknik möjligtvis, men med den stora skillnaden i muskelmassa som hade borde dom ju i alla fall orkat mer än 55 kg.
Citera
2009-11-09, 12:05
Medlem
du kanske räknade fel
Citera
2009-11-09, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kletit
du kanske räknade fel

Nej, det gjorde jag inte.
Citera
2009-11-09, 12:19
Medlem
Whitesnakes avatar
gener?
Citera
2009-11-09, 12:22
Medlem
Dreass avatar
Du kanske har tränat något förut? Att börja träna på 100kg i mark efter någon vecka/månad är inget ovanligt, det gör de flesta, fast gymmet där jag tränar mark är ganska litet också. De kanske inte vågar slänga på mer? Tror de klarar det, såvida de inte är tjejer.
Citera
2009-11-09, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du kanske har tränat något förut? Att börja träna på 100kg i mark efter någon vecka/månad är inget ovanligt, det gör de flesta, fast gymmet där jag tränar mark är ganska litet också. De kanske inte vågar slänga på mer? Tror de klarar det, såvida de inte är tjejer.

Men hur har dom kunnat utveckla musklerna så mycket med så pass mycket lägre vikter? Om dom klarar att ta mycket mer borde ju deras muskler inte ha utvecklats?
Citera
2009-11-09, 12:32
Medlem
Maristos avatar
De är väl antagligen deffade och du är mullig
Citera
2009-11-09, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maristo
De är väl antagligen deffade och du är mullig

Dom var deffade med muskler och jag är mullig utan muskler! Skulle jag ha samma fettprocent som dessa herrar skulle det utbryta panik när jag gick ut eftersom folk skulle tro att jag var ett vandrande skelett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in