Jag har erfarenhet, minns att det gjorde ont som fan och att armbågen var alldeles slapp efteråt. Det gick dock över snabbt tycker jag. Eller snabbt och snabbt, det tog väl 2-3 veckor innan armbågen kändes stabil och bra igen.
Att tummen och pekfinger har somnat kan bero på att en svullnad trycker på nerven som går till det stället där du tappat känseln, det borde gå över men kanske inte i takt med att svullnaden går ner. Nerver kan ta bra länge att läka om de är skadade. Jag lyckades med konststycket att skada en nerv i handleden när jag försökte dra sönder ett par handbojor en gång. Det var fan ingen hit alltså, ska aldrig mer göra så.

Jag hade ingen känsel i tumme, pekfinger, långfinger och lite runtom på handryggen. Eller det fanns känsel där, men den var så kraftigt nedsatt att man i princip kan säga att det inte fanns någon känsel där. Känseln kom tillbaks efter drygt ett halvår och nu är det helt återställt.
Men angående armbåge ur led, jag fick aldrig några nerver i kläm fast jag kanske hade tur.
Som sagt, armen kan vara rätt slapp efteråt så du borde ta och träna lite sen. Typ bicepscurl och bänkpress. Ta det lugnt med bänkpress bara och ös för helvete inte på en massa vikt då armbågen fortfarande kan vara lite slapp, bättre att ta det lugnt och vara på den säkra sidan.
Hur gick armbågen ur led förresten? På mig så gick de benen i underarmen rakt bakåt. Eller överarmsbenet framåt om man vill se det så..