2010-02-14, 22:47
Medlem
loveCannabiss avatar
SERIÖST !!! Har du klarat 3 månader klarar du 3 månader till lätt ! Vill du bli en kille på 50 år utan familj , jobb , vänner etc ? Du behöver bara vilja så kan du! Det är idiotiskt att gå på kemikaliska saker som te.x meta,affe,koks,heroin. Allt du upplever är ju bara en inbillning inget är ju verkligt om du inte gillar "verkligheten" så får du väl fixa så att den duger , UTAN droger! tänk på din kropp din hälsa ? vill du dö som 50 år bara för att du gillar att se glada färger eller känna ett uppåt rus kanske en väldigt skön känsla som inte är sann utan bara en inbillning ?? Jag kan förstå att det är svårt att sluta men det är inte det jag säger utan att om du har viljaN så kan du klara det tänk på alla positiva saker tänk på dig själv din kropp din hälsa din vänner, din familj. du kan om du bara vill du kommer må mycket bättre utan det du håller på med .

Din hjärna drabbas du blir dummare ? Du förlorar hjärnceller ? Vill du verkligen förlora så mycket pga en drog ? INGET DU UPPLEVER ÄR SANT UTAN BARA EN TILLFÄLLIG "ÄNDRING" I DIN KROPP DÅ DROGER PÅVERKAR HELA DIG! Jag har ingen egna erfarenheter utav "tyngre" droger utan jag har bara brukat cannabis i 2 år och tagit tjack då och då . men känner folk som gjort " det värre " och jag lovar att du kommer må mycket bättre efter du stått emot alltihop och börjat om på nytt. DU KOMMER KOMMA LÅNG I LIVET JAG TROR PÅ DIG DU KAN KLARA DET! FIGHT THE POWER ! Ni som vill bli sura och hata mig varsågod men detta är min uppfattning och åsikt. LYCKA TILL NU GRABBEN!
Citera
2010-02-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Beror på hur många man känner, men ja, jag har sett folk ta återfall efter 3 månader pga att de inte klarar av dippen som kommer vid 3 månader. Sedan har du ju 6månadersdippen, 9 månader osv...Brukar komma i intervaller.

Det där är ju ett intjatat jävla skitsnack från AA/NA-folk. Och springer man på möten och
får höra att det blir jobbigt vid 3-6-9 månader flera hundra ggr, då blir det ju nästan en mental spärr
i skallen att man "ska" må dåligt.
Citera
2010-02-15, 12:43
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addictbynature
Det där är ju ett intjatat jävla skitsnack från AA/NA-folk. Och springer man på möten och
får höra att det blir jobbigt vid 3-6-9 månader flera hundra ggr, då blir det ju nästan en mental spärr
Kan på sätt och vis hålla med dig. Vissa saker gillar inte jag heller med NA. Men faktum är att det kommer regelbundna dippar i början.
Citera
2010-03-25, 22:44
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarMuppen
tjenare.. vet inte egentligen vad jag ska skriva.. vet bara inte hur jag ska göra.. vill verkligen inte tillbaka till drogerna men känner fortfarande suget.. vet inte riktigt vad jag ska göra.. av vilka anledningar slutade ni? min enda anledning just nu är jog min flickvän som oxå är ren.. vill tillbaka men vill inte mista henne och vill inte fastna igen... har tagit det mesta men det som drar är nog sub och dos.. hjälp mig!

När jag var tvungen att sluta röka Cb började jag röka cigg istället och dricka mängder med energi dricka,funkar perfekt

Innan rökte jag Cb 3-4 gånger i veckan i 3 år,nu har jag varit ren i 2 månader
Citera
2010-03-29, 11:57
Bannlyst
Har själv varit drogfri ca 8 månader, så dra icke alla över en kam!
Citera
2010-04-05, 13:35
Medlem
Brurs avatar
Ts! Hur har det gått för dig?
Citera
2010-04-05, 20:47
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addictbynature

Jo detta tyckte jag var jäkligt dumt, att alla missbrukare oavsett val av droger och mängder ska ha svackor vid just dessa tillfällen. Att någon ens kan uttala sig så får den där lilla funderingen om att testa besöka ett NA-möte att krypa tillbaka där den kom ifrån.
Citera
2010-04-05, 21:23
Bannlyst
Vet ifan om jag skrivit i denna tråd tidigare,

Men hur som helst så befann jag mig på en lsåt avgiftning på lassasretet här i staden där jag bor. Där fannas en kille ifrån göteborg, han var trevlig och lätt att prata med.

Han hade gått ner sig på lite av varje typ heroien, kola, affe och pix. Han hade det bra i början men efter ca 6 månader så satt han i ett trapp uppgång och sköt i sig kola och hade förlorat allt ifrån flickvän och pengar och en helt klart fin storstadsrättslägenhet i göteborg.

Han insåg i att detta inne höll något längre, Han flyttade till Helsingborg för att komma ifrån sina polare och kotakter, Det hade gått bra för honom och han hade gott med i "kriss" och någon annan ordinisation för att få hjälp att komma på fötter igen.

Efter 9 månader så skedde det ett dödsfall i familjen, han blev förstörd och det ända han ville var att skjuta upp en skön blandning av kla och jonk(speedboll)! Istälet så sökte han sig till psykakuten på lassaretet och beröttade hur det låg till. Han blev inlagd enbart flr att hab inte skulle falla tillbaks i sitt missbruk.

Han var inte för glad den första veckan så vi lät honom vara ifred. En kväll när vi spelade kort så kom han och frågade om han fick vara med och vi sa självklart kom och sätt dig och alla flyttade sina stolar lite. Det var en trevlig kille som hamnat lite fel vilket är lätt gjort.

Han berättade att han skrivit in sig själv på den låsta avdelningen på grund av att han mådde skit och att han hade förlorat sin mamma nyligen. Det ända han kunde tänka på var att ta en överdos heroin och sakta somna in på grund av all den sorg han gett til sina föräldrar genom sitt låmgvariga missbruk och missade familjemiddagar på grund av att han vatit påtånd!

I detta fall så fick han stannna i 4veckor för att komma över det värsta med två beök i öppenvården två gånger per vecka. Han åkte till göteborg tills sin mamans begravning till hans släkt förtrett på grund att de skällde på honom att han hade kortat ner sin mors levnadsålder vesentligt genom sitt missbruk. Han mådde inget vidre av detta och avstod ifrån middagen i prästgården och så vet så vett jag förstod så stod i i tre tummar ue i kylan för att hedra sin mamma och att be om förlåtelse.

När han senare kom hem så hade hans annars så liberala syns på droger ändrats till rn nilltålerans.

Han klarade sig ifrån ett åter fall genom att vården erbjöd honom en vårplats för att han var på väg att åka ner i sträsket ingen. Idag är så vitt jag vet är han nyckter ifrån alkohol, opiater affe osv osv och lever ett fullt liv tilldmmamans med sin nya flickvän pia som har en del insikt i droger på grund av hon är en lärare.
Citera
2010-04-05, 23:36
Medlem
AndersEklunds avatar
Laga lite risgrynsgröt
Citera
2010-04-06, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Vet ifan om jag skrivit i denna tråd tidigare,

Men hur som helst så befann jag mig på en lsåt avgiftning på lassasretet här i staden där jag bor. Där fannas en kille ifrån göteborg, han var trevlig och lätt att prata med.

Han hade gått ner sig på lite av varje typ heroien, kola, affe och pix. Han hade det bra i början men efter ca 6 månader så satt han i ett trapp uppgång och sköt i sig kola och hade förlorat allt ifrån flickvän och pengar och en helt klart fin storstadsrättslägenhet i göteborg.

Han insåg i att detta inne höll något längre, Han flyttade till Helsingborg för att komma ifrån sina polare och kotakter, Det hade gått bra för honom och han hade gott med i "kriss" och någon annan ordinisation för att få hjälp att komma på fötter igen.

Efter 9 månader så skedde det ett dödsfall i familjen, han blev förstörd och det ända han ville var att skjuta upp en skön blandning av kla och jonk(speedboll)! Istälet så sökte han sig till psykakuten på lassaretet och beröttade hur det låg till. Han blev inlagd enbart flr att hab inte skulle falla tillbaks i sitt missbruk.

Han var inte för glad den första veckan så vi lät honom vara ifred. En kväll när vi spelade kort så kom han och frågade om han fick vara med och vi sa självklart kom och sätt dig och alla flyttade sina stolar lite. Det var en trevlig kille som hamnat lite fel vilket är lätt gjort.

Han berättade att han skrivit in sig själv på den låsta avdelningen på grund av att han mådde skit och att han hade förlorat sin mamma nyligen. Det ända han kunde tänka på var att ta en överdos heroin och sakta somna in på grund av all den sorg han gett til sina föräldrar genom sitt låmgvariga missbruk och missade familjemiddagar på grund av att han vatit påtånd!

I detta fall så fick han stannna i 4veckor för att komma över det värsta med två beök i öppenvården två gånger per vecka. Han åkte till göteborg tills sin mamans begravning till hans släkt förtrett på grund att de skällde på honom att han hade kortat ner sin mors levnadsålder vesentligt genom sitt missbruk. Han mådde inget vidre av detta och avstod ifrån middagen i prästgården och så vet så vett jag förstod så stod i i tre tummar ue i kylan för att hedra sin mamma och att be om förlåtelse.

När han senare kom hem så hade hans annars så liberala syns på droger ändrats till rn nilltålerans.

Han klarade sig ifrån ett åter fall genom att vården erbjöd honom en vårplats för att han var på väg att åka ner i sträsket ingen. Idag är så vitt jag vet är han nyckter ifrån alkohol, opiater affe osv osv och lever ett fullt liv tilldmmamans med sin nya flickvän pia som har en del insikt i droger på grund av hon är en lärare.

Hehe det var faktiskt lite rörande att läsa. är också från helsingborg.
Citera
2010-04-06, 00:39
Medlem
enemyofmankinds avatar
Jag har varit utan mitt i cirka 1 månad, haft substitut men saknar det, förstår vad du menar, det är hemskt som fan. Men lycka till! Stay clean!
Citera
2010-04-06, 07:30
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araknofobi
Jo detta tyckte jag var jäkligt dumt, att alla missbrukare oavsett val av droger och mängder ska ha svackor vid just dessa tillfällen. Att någon ens kan uttala sig så får den där lilla funderingen om att testa besöka ett NA-möte att krypa tillbaka där den kom ifrån.
Är det bättre att ljuga och säga att allt kommer att gå som en dans och att det inte finns hinder på vägen? Säg vad fan man vill men första året är ett helvete med jämna dippar. Bättre att gå in med vetskapen om att det kommer dippar än att ledas in i falskhet och lögn om att det är en dans på rosor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in