• 1
  • 2
2004-01-20, 23:54
Medlem
eXPos avatar
Ja, mitt problem är som ovan säger, när man suttit en torsdag kväll och tankat hem diverse msn.ini filer så när jag vill gå in på en del folks konton på hotmails sidan så säger den direkt:
Type your .NET Passport sign-in e-mail address and password correctly. Remember, passwords are case-sensitive.

och så lite mer skit...

betyder det att dom inte har konto då eller har dom olika lösen hit och dit eller ja...
vi kan ta en fil som exempel:

[msn]
last msn=HANSEMAIL@hotmail.com
[profile 0]
name=HANSEMAIL@hotmail.com
last_connect=1071853249
password=HANSLÖSENORD
auto connect=0
status=1
automatic_away=1
reconnect=1
reconnect_attempts=10
reconnect_seconds=60
save_password=1
show_status_updates=1
save_status=1
ft_port=6891
mail_alert=1
mail_section=1
servername=messenger.hotmail.com
port=1863
email_display=HANSEMAIL@hotmail.com
al_only=0

borde det inte vara så simpelt att man decrypterar lösen ordet och sen bara loggar in på hans konto på hotmail så jag förstår inte varför det inte fungerar? eller är det så att han aldrig använt sin hotmail?

vore fint om nån förstår nånting av vad jag menar...
Citera
2004-01-21, 01:33
Medlem
Nu kan inte jag kolla på min msn.ini fil, men jag antar att "lösenordet" är en hash?

Har du provat att ersätta din msn.ini med någon du hittat?
Om inte det fungerar så kan jag tänka mig att msn även använder sig av registret för samspel/dubbelkoll av login.
Citera
2004-01-21, 12:40
Medlem
uhhhhs avatar
Du har decrypterat lösenordet eller?, altså inte bara antagit att siffrorna som utgör "lösenordet" är själva lösenordet?.. Annars finns det decrypterings program på www.astalavista.com

Edit: läste klart ditt inlägg i efterhand och det verkar ju som om du redan har decrypterat så då borde det fungera. han kanske har bytt lösenord?
Citera
2004-01-21, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXPo
Ja, mitt problem är som ovan säger, när man suttit en torsdag kväll och tankat hem diverse msn.ini filer så när jag vill gå in på en del folks konton på hotmails sidan så säger den direkt:
Type your .NET Passport sign-in e-mail address and password correctly. Remember, passwords are case-sensitive.

och så lite mer skit...

betyder det att dom inte har konto då eller har dom olika lösen hit och dit eller ja...
vi kan ta en fil som exempel:

[msn]
last msn=HANSEMAIL@hotmail.com
[profile 0]
name=HANSEMAIL@hotmail.com
last_connect=1071853249
password=HANSLÖSENORD
auto connect=0
status=1
automatic_away=1
reconnect=1
reconnect_attempts=10
reconnect_seconds=60
save_password=1
show_status_updates=1
save_status=1
ft_port=6891
mail_alert=1
mail_section=1
servername=messenger.hotmail.com
port=1863
email_display=HANSEMAIL@hotmail.com
al_only=0

borde det inte vara så simpelt att man decrypterar lösen ordet och sen bara loggar in på hans konto på hotmail så jag förstår inte varför det inte fungerar? eller är det så att han aldrig använt sin hotmail?

vore fint om nån förstår nånting av vad jag menar...

Finns program som dekrypterar upp hash raden - programet heter trill eller något som du kan både leka med icq o msn hashes tror jag.
Citera
2004-01-21, 19:17
Medlem
eXPos avatar
vet inte exakt vad hash är men antar att det är det krypterat data? text?
jo jag har krypterat upp hans pass med trillkill som programet heter...

det enda jag kan tänka mej är att han bytt lösen men det har lixom fungerat när jag har plockat hem andras filer...

ska testa lite återkommer... ska instalera själv och eXpriMenTera.....
Citera
2004-01-21, 22:06
Medlem
var hittar man .ini filen?
Citera
2004-01-21, 22:14
Medlem
eXPos avatar
fick precis tag i en killes msn.ini fil och decrypterade hans lösenord och sen gick det att logga in, precis på samma sätt som jag gjort med den tidigare...

testade även själv och laddade hem trillian och gjorde samma procedur...

frågan är ju varför vissa inte vill alls måste nästan vara på den vägen att det är gammla lösen ...

nån annan som har nån idee?

och var det här rätt ?
"vet inte exakt vad hash är men antar att det är det krypterat data? text?"
Citera
2004-01-21, 22:15
Medlem
uhhhhs avatar
den går att hitta om folk delar ut sin trillian katalog på t.ex DC. Trillian är ett IM program som går att använda som substitut för icq,msn,yahoo m.m
Citera
2004-01-21, 22:30
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhhhh
den går att hitta om folk delar ut sin trillian katalog på t.ex DC. Trillian är ett IM program som går att använda som substitut för icq,msn,yahoo m.m

har du grava lässvårigheter eller har du fruktansvärt brottom så du inte hinner läsa vad som frågas efter?
Citera
2004-01-21, 22:32
Medlem
MartinGurras avatar
Han svarade nog på Danne_Jaha´s fråga, och inte din
Citera
2004-01-21, 22:34
Medlem
eXPos avatar
helt plötsligt var det jag som såg dåligt =D
Citera
2004-01-21, 23:29
Medlem
uhhhhs avatar
ja visst var det så. Men jag kan inte säga att jag har 100% på att du gjort fel när jag läste ditt "påhopp"

sen så skrev jag mitt inlägg medans du postade ditt, så det hade blivigt lättare om jag hunnit före, sista frågan när jag svarade var om vart man kunde hitta das .ini fil
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in