2009-11-08, 16:04
Bannlyst
Hejsan.

Jag vet inte om jag har fått virus eller någonting annat..
När jag startar datorn så laddar windows upp men precis innan välkomst skärmen så startar datorn om.
Jag provade att sätta i en annan hårddisk men blev samma då.
Provade också att om installera windows men den hoppar över delen "tryck på en tangent för att boota med skiva" så det funkade inte heller.
Prövade då att sätta i hårddisken i en annan dator och då hittar jag inte på hårddisken med datorn.

Någon som har varit med om någonting liknande eller vet hur jag löser det?
Citera
2009-11-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humi
Hejsan.

Jag vet inte om jag har fått virus eller någonting annat..
När jag startar datorn så laddar windows upp men precis innan välkomst skärmen så startar datorn om.
Jag provade att sätta i en annan hårddisk men blev samma då.
Provade också att om installera windows men den hoppar över delen "tryck på en tangent för att boota med skiva" så det funkade inte heller.
Prövade då att sätta i hårddisken i en annan dator och då hittar jag inte på hårddisken med datorn.

Någon som har varit med om någonting liknande eller vet hur jag löser det?

Moderkortet kanske.
Om du söker på Datorn startar om här så kanske du kan få tips
Senast redigerad av Dobben10 2009-11-08 kl. 16:27.
Citera
2009-11-08, 16:30
Medlem
Nattriddares avatar
Kolla så att inga kort glappar inuti. Även minnen.
Citera
2009-11-08, 17:22
Medlem
tatus.ses avatar
hmm satt du en annan hårddisk och det var samma?, hur då med windows , hur den kunde starta med en annan windows (läs windows installerade på en annan dator, det kommer inte fungera). för att starta från skiva trycker du specifik tangent oftast F8 för att välja vilket ska köra boot först, kolla annars i bios. Du kan alltid köra windws safemod, fungera det innte där (då kunde du köra chkdsk, antivirus osv.).
Citera
2009-11-08, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tatus.se
hmm satt du en annan hårddisk och det var samma?, hur då med windows , hur den kunde starta med en annan windows (läs windows installerade på en annan dator, det kommer inte fungera). för att starta från skiva trycker du specifik tangent oftast F8 för att välja vilket ska köra boot först, kolla annars i bios. Du kan alltid köra windws safemod, fungera det innte där (då kunde du köra chkdsk, antivirus osv.).

Jag kan inte starta datorn i safemod eller med att boota med cd när jag trycker F12. Allt började när jag laddade hem en crack från en cp-sida (fråga mig inte varför), fick bluescreen och sen blev det så här.
Citera
2009-11-08, 18:53
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humi
Jag kan inte starta datorn i safemod eller med att boota med cd när jag trycker F12. Allt började när jag laddade hem en crack från en cp-sida (fråga mig inte varför), fick bluescreen och sen blev det så här.

Låter drygt! Om du inte lyckas köra en formatering av HD'n med hjälp av en startdisk så prova att köra med en annan HD (låna av en kompis eller så). Funkar det så kan du utesluta allt annat och köpa en ny HD.
Citera
2009-11-09, 00:02
Medlem
tatus.ses avatar
leta efter Hirens BootCD, detta kan hjälpa mycket!
Citera
2009-11-09, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Låter drygt! Om du inte lyckas köra en formatering av HD'n med hjälp av en startdisk så prova att köra med en annan HD (låna av en kompis eller så). Funkar det så kan du utesluta allt annat och köpa en ny HD.

Jag har redan provat en annan hårddisk med och utan windows, när jag körde den med windows blev det samma som med standard disken och den utan så hittade den inget windows och kunde inte boota med en windows skiva.
Citera
2009-11-09, 07:58
Medlem
serbers avatar
Låter som minnet, har du fler än ett minne i datorn så testa plocka ur ena och testa dig fram.
Citera
2009-11-09, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Låter som minnet, har du fler än ett minne i datorn så testa plocka ur ena och testa dig fram.

Har 3 minnen i datorn, plockade ur alla och provade ett i taget. Funkade inte.
Citera
2009-11-09, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tatus.se
leta efter Hirens BootCD, detta kan hjälpa mycket!

Ska jag köra det i datorn jag har problem med? Eller vad är det för program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in