2009-11-08, 21:43
Medlem
dubbelmords avatar
Hoppas det går bra för honom. Egentligen är jag hardliner när det kommer till brott men det är känns så mysigt Hollywood-aktigt och up yours boss att man inte kan göra annat än le.

Vad tror ni han gör nu? Jag hade gömt alla stålar på en avlägsen plats i södra Frankrike för att sedan segla ner/motorbåt i maklig takt ner längs Spaniens kust och sen åka över till Marocko eller Algeriet och försöka köpa mig en ny identitet och medborgarskap.
Citera
2009-11-08, 21:56
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Med den bländande logiken så vore det ju bäst att elda upp allt. För då kan de ju inte hitta något.
Precis. Som när du snattade godis när du var liten. Du åt upp stöldgodset och då kunde ingen hitta det.
Citera
2009-11-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Precis. Som när du snattade godis när du var liten. Du åt upp stöldgodset och då kunde ingen hitta det.
Präääcis. Tror du han får mindre straff om det hittar honom utan pengar? Ska han elda upp sig själv också? Tänk lite, Dumherren.
Citera
2009-11-08, 22:05
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Präääcis. Tror du han får mindre straff om det hittar honom utan pengar? Ska han elda upp sig själv också? Tänk lite, Dumherren.
"Jag tröttnade på jobbet, körde bara iväg med bilen ställde den någonstans och sedan så sprang jag bara iväg. Jag tog ingenting och därför har jag ingenting av det som fanns i bilen."

Vad skall man säga om en sådan förklaring? Hittar du några pengar som kan motbevisa det?
Citera
2009-11-08, 22:07
Bannlyst
Citat:
"Jag tröttnade på jobbet, körde bara iväg med bilen stälde den någonstans och sedan så sprang jag bara iväg. Jag tog ingenting och därför har jag ingenting av det som fanns i bilen."

Vad skall man säga om en sådan förklaring? Hittar du några pengar som kan motbevisa det?
hahah, så du menar att ska elda upp det för då verkar han oskyldig. Hur förklarar du då att han rensat sin lägenhet plus allt annat som talar för att han flytt?

Dumherren.
Citera
2009-11-08, 22:14
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
hahah, så du menar att ska elda upp det för då verkar han oskyldig. Hur förklarar du då att han rensat sin lägenhet plus allt annat som talar för att han flytt?

Dumherren.

Han tröttnade på sitt inrutade liv och kom inte för sig att dra iväg förrän han var ensam i bilen.
Citera
2009-11-08, 22:18
Bannlyst
Citat:
Han tröttnade på sitt inrutade liv och kom inte för sig att dra iväg förrän han var ensam i bilen.
Det är nog bara Dumherren som är så dum att han skulle elda upp det han riskerar fängelse för att komma åt.

Jag respekterar din jönssonliganplan, men som du ser i tråden så är det ingen som håller med Dumherren.
Citera
2009-11-08, 22:27
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Det är nog bara Dumherren som är så dum att han skulle elda upp det han riskerar fängelse för att komma åt.

Jag respekterar din jönssonliganplan, men som du ser i tråden så är det ingen som håller med Dumherren.
Nja, jag tycker det ser ut som det står 1-1.
Citera
2009-11-08, 22:39
Medlem
Bankares avatar
Han måste gilla sitt jobb ganska mycket vid dethär laget
Citera
2009-11-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Göm undan stålarsa och lämna in sig efteråt, sitt ett par år och kom ut och lev som en kung resten av livet, vore inte helt fel.

Märks att en vit man har varit igång, såna här grejer klarar inte negrerna av, dom rånar istället mormor på ett par hundringar och får lika fett straff.

Pengarna blir inte hans bara för att han suttit av straffet...
Citera
2009-11-09, 02:04
Bannlyst
Kortvarig lyx för eller senare kommer han bli busted lol!
Citera
2009-11-09, 02:12
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
"Jag tröttnade på jobbet, körde bara iväg med bilen ställde den någonstans och sedan så sprang jag bara iväg. Jag tog ingenting och därför har jag ingenting av det som fanns i bilen."

Indicier brukar räcka. Utöver det så skulle åtminstone jag hellre behålla de 100 miljonerna och sitta tre år i fängelse än att behålla "bara" 20 miljoner och gå fri. Men som sagt så kommer han antagligen att hamna på kåken även om de hittar honom utan de stulna pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av NeoShadow
Kortvarig lyx för eller senare kommer han bli busted lol!

Om han är smart nog att hålla kvar pengarna så är det definitivt värt det, även om han åker fast. Att sitta och trycka i fängelse i tre år skulle lätt vara värt det för att få ekonomisk frihet resten av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in