2010-12-21, 01:14
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Hur vanlig är attityden som den här polisen uppvisar?
https://www.flashback.org/sp27688259

Är han en vanlig gammal bitter gubbpolis eller är det en generell jargong?

Skulle kunna slå vad om att den citerade polisen bara ville skämta till det lite; det ser man lätt när man läser hans uppdateringar. Olagligt? Nej. Olämpligt? Njae. Inte så länge han facebookar på sin fritid.

För att använda flashbacktermer, så trollade han antagligen.
Citera
2010-12-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HinkenPinken
Du ger sken av att vara en reko kille, ostraffad och allt säger du. Varför inte bli medlem i en skytteklubb, börja bergsklättra för adrenalin eller gå till polisen om du känenr dig hotad istället för att skaffa dig en pistol? Verkan aningen märkligt...

En helt vanlig människa, ostraffad utan kriminella anknytningar skaffar sig liksom inte ett vapen utan anledning. Ta tag i ditt problem på legal väg!

Har inga problem, är bara så att det hade varit kul att gå ut på våran mark ute i skogen och träna mig, men kanske bör gå med i en skytteklubb istället. Bara det att man är väl tvungen att vara med i klubben i 6 mån - 12 för att kunna börja skjuta med 9mm eller andra vapen utav högre kaliber och så fort du går ur så blir man tvungen att lämna in de igen?
Citera
2010-12-22, 14:20
Medlem
buffalos avatar
Skulle ni rapportera in ett brott om det begicks av en nära vän eller familjemedlem?
Citera
2010-12-22, 19:23
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calorescence
Har inga problem, är bara så att det hade varit kul att gå ut på våran mark ute i skogen och träna mig, men kanske bör gå med i en skytteklubb istället. Bara det att man är väl tvungen att vara med i klubben i 6 mån - 12 för att kunna börja skjuta med 9mm eller andra vapen utav högre kaliber och så fort du går ur så blir man tvungen att lämna in de igen?

Jag ser hellre att du testar detta än att du ska försöka skaffa en illegal även ifalljag anser att det är varje människas rätt att äga ett vapen för försvar.

http://www.coolstuff.se/Pistolskytte

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Skulle ni rapportera in ett brott om det begicks av en nära vän eller familjemedlem?

Aldrig
Citera
2010-12-22, 20:06
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gucci_mane
Aldrig
Är du polis?
Citera
2010-12-22, 20:11
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Är du polis?

Jag har aldrig blivit så kränkt av någon fråga som den frågan.
Citera
2010-12-22, 23:31
Medlem
Fråga mig inte hur, eller varför.... Men är det vanligt att poliser ställer upp på såna här "jippon" och i så fall hur går man tillväga för att "hyra en polis"?

http://www.youtube.com/watch?v=lYdVEma-xs0
Citera
2010-12-23, 04:21
Medlem
Citat:

Det beror på brottet. Likt de flesta springer jag inte omkring och sätter dit nära och kära vid minsta chans, men en del saker är inte okej hur mycket släkt man än är.
Citera
2010-12-23, 04:26
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Det beror på brottet. Likt de flesta springer jag inte omkring och sätter dit nära och kära vid minsta chans, men en del saker är inte okej hur mycket släkt man än är.
Var tror du att du skulle dra gränsen?
Citera
2010-12-23, 10:33
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:

Vad skulle du själv göra?
Citera
2010-12-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Om du är polis så är detta tankesätt inte okej, om du jobbar med att sätta dit folk för skitsaker så är det ta mig fan din skyldighet att inte göra skillnad på folk även om dom råkar vara släkt eller vänner. Jävla dubbelmoral
Citera
2010-12-23, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av mickeifk83
Om du är polis så är detta tankesätt inte okej, om du jobbar med att sätta dit folk för skitsaker så är det ta mig fan din skyldighet att inte göra skillnad på folk även om dom råkar vara släkt eller vänner. Jävla dubbelmoral
Du får skilja på om man är i tjänst eller inte också, det finns (förhoppningsvis) ingen polis som börjar skriva böter på folk på sin fritid för att de kör utan bälte, kör för fort etc. Detta struntar man sannolikt då även i om familj skulle göra samma saker på fritiden.

Står man sedan på ett arbetspass och vinkar in någon för liknande brott har du rätt i att det är fel om man släpper någon bara för att det är bekanta, det är svårt att försvara. Själv kommer jag att be min kollega sköta ärendet om den dagen kommer, hittills har jag faktiskt sluppit sånär som på någon gammal klasskamrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in