2021-08-02, 16:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Stackars barn
3000 dricker han väl upp på en kväll.

Däremot kan det vara väldigt väldigt jobbigt att gå med 3 barn på legoland en hel dag. De skall man ha respekt för. Måste man konternuerlugt fylla på med mat och alkohol också så kan det både bli dyrt och påfrestande. Och så lite värmebölja och 250 kilo. Ja då hoppar man över
Ja, Edward hade nog svettats ymnigt på Legoland. Han hade druckit kopiösa mängder grön Tuborg och sedan hade han orsakat stopp i karusellerna pga sin enorma vikt.

Barnen hade storbölat och Edward avfärdar det hela som en petitess när han sitter fast i karusellen, svettig och helt nerpissad efter alla öl.
Citera
2021-08-02, 16:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Stackars barn
3000 dricker han väl upp på en kväll.

Däremot kan det vara väldigt väldigt jobbigt att gå med 3 barn på legoland en hel dag. De skall man ha respekt för. Måste man konternuerlugt fylla på med mat och alkohol också så kan det både bli dyrt och påfrestande. Och så lite värmebölja och 250 kilo. Ja då hoppar man över
Ja, saknas lite perspektiv på vad man spenderar på. Han är så sjukt snål ibland utan att reflektera.
Familjen borde för barnens skull anställa en barnflicka som kunde sköta mer fysiska aktiviteter.
Citera
2021-08-02, 16:35
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja, Edward hade nog svettats ymnigt på Legoland. Han hade druckit kopiösa mängder grön Tuborg och sedan hade han orsakat stopp i karusellerna pga sin enorma vikt.

Barnen hade storbölat och Edward avfärdar det hela som en petitess när han sitter fast i karusellen, svettig och helt nerpissad efter alla öl.

Ja, jag har sett honom svettas ymnigt i flera möjliga och omöjliga sammanhang. Har känt med honom.
Det ser verkligen jobbigt ut.
Dessutom envisas han ju med sin klädstil som ibland ökar på pressen. Ingen fri ledig klädstil som andas. Äger han öht ett par shorts? (utöver sina Lederhosen at de Oktoberfest)

Men, all in all, jag gillar Blom och hans kompromisslösa stil. Modig som står still i åsiktsregnet runt honom.

Citera
2021-08-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Dessutom envisas han ju med sin klädstil som ibland ökar på pressen. Ingen fri ledig klädstil som andas. Äger han öht ett par shorts? (utöver sina Lederhosen at de Oktoberfest)

Hans klädstil blev precis lite ledigare:

"Besöket på simskolan slutade i vrede. Edward Blom fick ta sig hem barfota, sedan han blivit bestulen på sina skor."
Citera
2021-08-04, 18:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Nu har Edward Blom blivit bestulen på riktigt fina skor. Promenadskor med inlägg köpta i Visby.
Händelsen utspelade sig på Farstabadet då han var där med barn i simskola. Och om detta säger Blom;
Förbannade illgärningsman.

Underbart språk med tydlighet och en ilsk stringens.
Bloms vrede bortom allt.

Citera
2021-08-04, 18:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Hans klädstil blev precis lite ledigare:

"Besöket på simskolan slutade i vrede. Edward Blom fick ta sig hem barfota, sedan han blivit bestulen på sina skor."
Man ska inte lämna sina skor obevakade i ett badhus. Nu fick Edward lära sig det.
Passade han på att själv ta ett dopp och plaska lite med barnen när de ändo var i simhallen?
Citera
2021-08-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man ska inte lämna sina skor obevakade i ett badhus. Nu fick Edward lära sig det.
Passade han på att själv ta ett dopp och plaska lite med barnen när de ändo var i simhallen?

Tycker Edward kan vara lite kristerlig här och ha förbarmande över den människa som saknar skor.

Jag ser framför mig hur Edward har sån där hel baddräkt som män hade för 100 år sedan.
Citera
2021-08-05, 01:40
Medlem
mjukmjukares avatar
Illgärningsmannen stal skorna och försvann på cykel. Skor från Visby med inläggning.

Jag drömmer mig iväg till tider där Thor Modèen och Julia Caesar bär huvudroller. Blom odlar detta vidare, även i bistra tider, likt denna händelse vållar.

Citera
2021-08-05, 02:43
Avslutad
Sommaren 2015 åkte jag samma buss som Edward. Bromma plan - ekerö. Det var en upplevelse.

Det var mitt på dagen och det var förmodligen runt 30 grader ute. Edward hade en manchesterkostym, väst, skjorta och hatt på sig - hade jag haft det den dagen hade jag nog dött av värmeslag. Han satt 3 platser bakom mig på andra sidan gången. La sig upp över 2 säten och drog gardinen över sig. Sov nog hela resan på 30 minuter.

Otroligt!
Citera
2021-08-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
399kr danska per person på plats. Billigare om de hade bokat på förhand online. Det borde han väl vetat på förhand?

Visst, 20:- billigare, d v s DKK 379 om man bokar online. Knappast den lilla skillnaden som avgjorde saken. Blom är ju hyfsat nätvan. Det blir ändå 1 895:- för fem personer, vilket motsvarar drygt SEK 2 800:- för entrén. Rätt mycket pengar, om man betänker allt som alltid tillkommer utöver entrén på sådana där ställen.

Nu gick de ju på djurpark istället, enligt Instagram, och det kostar ju också en hel del – så det kanske inte var kostnaden som avgjorde, utan andra överväganden. Typ att barnen är mer intresserade av att kolla på djur än av lego?!
Citera
2021-09-05, 15:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Här var det drag...

Har Edward förlorat sin dragningskraft?
Ser att poddens senaste avsnitt kom ut 24/6. Har man äntligen lagt ner den?
Citera
2021-09-05, 16:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Här var det drag...

Har Edward förlorat sin dragningskraft?
Ser att poddens senaste avsnitt kom ut 24/6. Har man äntligen lagt ner den?
Han kanske gick på lunchrast bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in