2021-03-07, 11:12
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Gunilla nämnde ju att det bokstavligen stinker hemma i huset sedan corona utbrottet. Edward sköter inte sin hygien och han går runt och släpper sig hela tiden. Tydligen så satt han och åt grillad kyckling och slängde benen rakt på golvet. Toaletten hade inte blivit städad på 1 år eftersom edward ansåg att det var en petitess.

Det där med ostädat tror inte jag på öht.
Han har beskrivit hur familjen ”tar skydd” i något av husets rum när städhjälpen kommer.
Något dom prenumererar på.

F ö att han tycker att det är opassande med en naken mellanakt är ju en fis i rymden mot hur hela den muslimska världen reagerade på en hastigt tecknad hund med profeten Mohammeds huvud. DÄR snackar vi att överreagera på ett helt obegripligt sätt.
Låt Edward få ha en åsikt utan att raljera fullständigt.

Citera
2021-03-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Han har missuppfattat sin roll på jorden.

Han verkar tro att alla delar hans syn på kyrkan som en helig plats och förväntar sig därför att alla ska respektera kyrkan så som han vill.

Kyrkan är bara en helig plats för folk som anser den vara det och det är ganska absurt att förvänta sig att folk som inte ser den som en helig plats ska respektera dess helighet.

Poängen handlar väl mer om att andra bör visa respekt mot de som tycker den är helig än att han förväntar sig att de själva ska tycka den är helig.

Om du har en sak som betyder väldigt mycket för dig kanske den inte den gör det för andra, ändå tror jag du förväntar dig att din omgivning respekterar ditt band till saken och inte förlöjligar den. Detta handlar dessutom inte om vad som helst utan om en religiös plats vilket skruvar up det hela ytterligare.

Tycker Edward har en poäng i det han säger, särskillt antydan om att liknande tillställning adrig hade förekommit i exempelvis en Moské i dagens Sverige.

Kristendom och svenskar går att förlöjliga i absurdum men aldrig våra nya snöflingor från mena och deras kulturella arv.
Citera
2021-03-07, 12:29
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Poängen handlar väl mer om att andra bör visa respekt mot de som tycker den är helig än att han förväntar sig att de själva ska tycka den är helig.

Om du har en sak som betyder väldigt mycket för dig kanske den inte den gör det för andra, ändå tror jag du förväntar dig att din omgivning respekterar ditt band till saken och inte förlöjligar den. Detta handlar dessutom inte om vad som helst utan om en religiös plats vilket skruvar up det hela ytterligare.

Tycker Edward har en poäng i det han säger, särskillt antydan om att liknande tillställning adrig hade förekommit i exempelvis en Moské i dagens Sverige.

Kristendom och svenskar går att förlöjliga i absurdum men aldrig våra nya snöflingor från mena och deras kulturella arv.

Det där fungerar bara om samtliga delar övertygelsen att det andra håller heligt förtjänar den respekt den som håller det heligt vill att det ska ha.

Då Edward Blom är katolik och det är den protestantiska linjen som är norm för Sveriges kristna, delar inte ens kristna i Sverige hans syn på vad som är heligt...
Citera
2021-03-07, 12:50
Medlem
Citat:
Det där fungerar bara om samtliga delar övertygelsen att det andra håller heligt förtjänar den respekt den som håller det heligt vill att det ska ha.

Då Edward Blom är katolik och det är den protestantiska linjen som är norm för Sveriges kristna, delar inte ens kristna i Sverige hans syn på vad som är heligt...

Du skriver som religiös analfabet. Det är mer likheter än skillnader i vad vi håller för heligt i protestantisk- respektive katolsk tro.

Edward Blom har både rätt att bli heligt vred och han har rätt i sak. Historien har visat att när ett samhälle/kultur inte längre håller något för heligt är det på väg utför. Att dyrka deklarationen om mänskliga rättigheter håller tyvärr inte som förklaringsmodell för de stora frågorna... Socialdemokratin har mycket effektivt skapat generationer av blinda religiösa analfabeter.
Citera
2021-03-07, 12:51
Medlem
Citat:

Det tycks ju fungera väldigt bra när det gäller islam, budhism eller vad du vill då detta aldrig skulle producerats i en sådan kontext, så där har du helt fel. Det är just gentemot kristendomen samma respekt inte finns och det är vad Edward belyser vilket i sak naturligtvis är helt korrekt.

Och du verkar fortfarande inte fatta poängen att det som efterfrågas är inte att du ska tycka byggnaden är helig utan att du ska respektera att andra tycker det. Svårt att förstå?
Citera
2021-03-07, 12:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det tycks ju fungera väldigt bra när det gäller islam, budhism eller vad du vill då detta aldrig skulle producerats i en sådan kontext, så där har du helt fel. Det är just gentemot kristendomen samma respekt inte finns och det är vad Edward belyser vilket i sak naturligtvis är helt korrekt.

Och du verkar fortfarande inte fatta poängen att det som efterfrågas är inte att du ska tycka byggnaden är helig utan att du ska respektera att andra tycker det. Svårt att förstå?

Och då är det den egna församlingen eller de som profant äger byggnaden man ska gnälla på. Inte att Grotesco gått över gränsen. Där missar Eddie helt poängen om det är det upplevda personliga värdet eller är han så respektkrävande att alla ska förstå alla möjliga jävla heliga moment i sitt hittepå och rätta sitt liv därefter. Då är inte tron längre privat.

Förövrigt borde svenska muslimer spela in minst fyra Mellodeltävlingar i sina sektkåkar som en del i att typ bli heligare och mindre sexuellt frustrerade.
Citera
2021-03-07, 13:28
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jo, det känns vid en snabb anblick att han har alla typer av diabetes (och kanske några unika). Buken är ju rätt trind. Dessutom känns han som typen av person som överreagerar å det grövsta när det blir pandemi.

Oj, hur säkra är källorna på det? Det låter faktiskt som att han har en allvarlig depression. Att inte kunna städa, pyssla om hemmet eller inte klara av sin hygien är typiskt för folk med depression.

Ska vi vara oroliga? Kommer Eddie dra på sig rökrocken och fezen och gå i foliehattsdemonstrationerna?
Jag vet faktiskt inte. På bilder ser hans hår väldigt flottigt ut. Tror Gunilla nämnde det med lite glimten i ögat, men att det ändå låg sanning bakom det.
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det där med ostädat tror inte jag på öht.
Han har beskrivit hur familjen ”tar skydd” i något av husets rum när städhjälpen kommer.
Något dom prenumererar på.

F ö att han tycker att det är opassande med en naken mellanakt är ju en fis i rymden mot hur hela den muslimska världen reagerade på en hastigt tecknad hund med profeten Mohammeds huvud. DÄR snackar vi att överreagera på ett helt obegripligt sätt.
Låt Edward få ha en åsikt utan att raljera fullständigt.

Ok.
Citera
2021-03-07, 13:55
Medlem
Att det peststinkande varböldsfettot var sådan som misskötte sin hygien förvånar väl föga. Att hans feta korövade hängpattesugga till fru fortfarande står ut med honom är väl för att tiggare inte kan vara väljare.
Citera
2021-03-07, 14:38
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:

Definitivt. Jag tycker man kan kan förlöjliga alla religioner, men Grotesco fegade som så många andra och valde kristendomen. Det är som att sparka in bollen i öppet mål.

Varför inte göra samma sketch i en moské, med män som ligger knäböjda, kvinnor som är nästan nakna under sina burkor och imamer som pussar en sten?

Skämt om nunnor,munkar och präster har gjorts så många gånger förut.
Citera
2021-03-07, 15:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du skriver som religiös analfabet. Det är mer likheter än skillnader i vad vi håller för heligt i protestantisk- respektive katolsk tro.

Edward Blom har både rätt att bli heligt vred och han har rätt i sak. Historien har visat att när ett samhälle/kultur inte längre håller något för heligt är det på väg utför. Att dyrka deklarationen om mänskliga rättigheter håller tyvärr inte som förklaringsmodell för de stora frågorna... Socialdemokratin har mycket effektivt skapat generationer av blinda religiösa analfabeter.

Frågan är väl vem som är "religiös analfabet" med ditt inlägg om "... rätt att bli heligt vred... "

Edward Blom är väl om något en förespråkare brott mot flera av dödssynderna (Frosseri, vällust, lättja och vrede till att börja med.), så att han själv inte respekterar katolicismen är det inte mycket att orda om. Ungefär som du som menar att det är "rätt att bli vred"...

Historien har även visat att alla religioner har sin uppgång och sitt fall... Ge dem bara tillräckligt med tid...

Citat:

Nej, jag har inte svårt att förstå.

Jag har full respekt för att andra tycker att kyrkor är heliga, men det är inte synonymt med att jag behöver följa deras övertygelser.

Jag anser att det är upp till var och en vad denne vill respektera och ser inte Muhammedanerna eller buddhisterna som förtjänande av varken mer eller mindre respekt än kristna. Det är trots allt bara olika symbolbärare med samma grundfunktion.

Att Edward Blom låter sig själv bli kränkt är hans problem och inte mitt. Att han inte klarar av att särskilja sin inre värld från den yttre visar väl snarare på att han är inne på att gudomligheten finns utanför honom och att det är det som är det essentiella istället för den gudomlighet han kanske borde känna inom sig själv.

Att bli kränkt är ett val han gör, inte jag.
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-03-07 kl. 15:41.
Citera
2021-03-08, 07:58
Medlem
Citat:
Frågan är väl vem som är "religiös analfabet" med ditt inlägg om "... rätt att bli heligt vred... "

Edward Blom är väl om något en förespråkare brott mot flera av dödssynderna (Frosseri, vällust, lättja och vrede till att börja med.), så att han själv inte respekterar katolicismen är det inte mycket att orda om. Ungefär som du som menar att det är "rätt att bli vred"...

Historien har även visat att alla religioner har sin uppgång och sitt fall... Ge dem bara tillräckligt med tid...

Nej, jag har inte svårt att förstå.

Jag har full respekt för att andra tycker att kyrkor är heliga, men det är inte synonymt med att jag behöver följa deras övertygelser.

Jag anser att det är upp till var och en vad denne vill respektera och ser inte Muhammedanerna eller buddhisterna som förtjänande av varken mer eller mindre respekt än kristna. Det är trots allt bara olika symbolbärare med samma grundfunktion.

Att Edward Blom låter sig själv bli kränkt är hans problem och inte mitt. Att han inte klarar av att särskilja sin inre värld från den yttre visar väl snarare på att han är inne på att gudomligheten finns utanför honom och att det är det som är det essentiella istället för den gudomlighet han kanske borde känna inom sig själv.

Att bli kränkt är ett val han gör, inte jag.

Du har alltså inte hört formuleringen helig vrede i kristna sammanhang? T.ex. då han drev ut månglarna ur templet medelst piska och bordsvältning. Då har du vistats lite i kyrkorum och församlingsliv. Eller blev omformuleringen heligt vred dig övermäktig? Eller blev det svårt att få ihop att vrede också är en dödssynd? Att du saknar läsförståelse och tänker binärt är inte mitt bekymmer. Se till att ha lite mer på fötterna nästa gång du far ut som en liten geting.

Puss på dig flicka lilla

https://www.synonymer.se/sv-syn/bli-vred
Senast redigerad av ChubChub 2021-03-08 kl. 08:03.
Citera
2021-03-08, 11:24
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Att det peststinkande varböldsfettot var sådan som misskötte sin hygien förvånar väl föga. Att hans feta korövade hängpattesugga till fru fortfarande står ut med honom är väl för att tiggare inte kan vara väljare.

Vad vill du, sakligt, egentligen få sagt med ditt inlägg? Effektsökeri med många tuffa ord staplade på varann?
Eller finns det ett angeläget syfte öht?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in