Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 07:59
  #1237
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anita.Nilsdotter
Lustigt nog hävdade Edward själv i något sammanhang för ett par år sedan att hans kolesterolvärden var toppfina, typ som en motionär på medelnivå.
Jag är tveksam till detta, snarare skulle jag misstänka att värdena är typ höga som Kaknästornet...

Ganska stort bakslag sker nog inom två-tre år. Kvar att leva (med anledning av oddsen) har Blom sannolikt ca 10-12 år (högst 15 år till).

Skulle kunna vara sant. Kolesterolvärden har väldigt mycket med genetik att göra. Själv så motionerar jag regelbundet, äter nyttigt, måttlig med alkoholen, väger lite under idealet för min längd.... Och har höga värden så jag får äta statiner. Vilket även gäller min mor, mormor osv. Blom kan helt enkelt ha haft tur med genetiken när det gäller just detta.
Citera
2018-10-23, 19:56
  #1238
Medlem
Edward Blom rasar mot julfirarna

Det finns redan julskum och julmust i affären och kändisar bakar lussebullar och postar inlägg på Instagram.
Något som får Edward Blom att se rött.
– Det är ett fantastiskt sätt att döda traditionen, säger Edward Blom till Nöjesbladet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...alla-principer
Citera
2018-10-23, 22:43
  #1239
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Edward Blom rasar mot julfirarna

Det finns redan julskum och julmust i affären och kändisar bakar lussebullar och postar inlägg på Instagram.
Något som får Edward Blom att se rött.
– Det är ett fantastiskt sätt att döda traditionen, säger Edward Blom till Nöjesbladet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...alla-principer

Är det här verkligen skvaller om Edward Blom?
Citera
2018-10-24, 00:18
  #1240
Medlem
Anita.Nilsdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Skulle kunna vara sant. Kolesterolvärden har väldigt mycket med genetik att göra. Själv så motionerar jag regelbundet, äter nyttigt, måttlig med alkoholen, väger lite under idealet för min längd.... Och har höga värden så jag får äta statiner. Vilket även gäller min mor, mormor osv. Blom kan helt enkelt ha haft tur med genetiken när det gäller just detta.
Blom skrev, apropå genetik, följande på Twitter förra året:
Citat:
Ännu ett bevis på att övervikt huvudsakligen beror på genetiska faktorer & inte dålig karaktär. Tugga på den alla nedlåtande dietister! ;-)
https://twitter.com/Edward_Blom/stat...98705010450432
Citera
2018-10-24, 02:08
  #1241
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Edward Blom rasar mot julfirarna

Det finns redan julskum och julmust i affären och kändisar bakar lussebullar och postar inlägg på Instagram.
Något som får Edward Blom att se rött.
– Det är ett fantastiskt sätt att döda traditionen, säger Edward Blom till Nöjesbladet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...alla-principer

Han har ju rätt! Finns ju för fan julmust i Augusti nu...det förtar stämningen! Jag tycker dom kunde börja med allt som hör julen till första december! Inte en dag innan....och folk som klär granen i november! Vad är det för fel? granen kläs den 23:e december och inte förr! så tycker jag...
Citera
2018-10-24, 14:39
  #1242
Medlem
mjukmjukares avatar
Kan tycka att det känns förbenat knepigt när han t.ex. har köpt färdigmald nötfärs som bara håller 12% fett, vilket gör att han självklart själv tillsätter fett.
Animaliskt fett, talg, ister etc. för att få upp fetthalten och med detta smaken.
(självklart maler han oftast själv sin färs riktigt fet från början)

Men.
Sen ska han stoppa detta i sina barn.
Och hans princip är att barnen äter det som bjuds så som det är tillagat.
Dvs extra fett och alldeles för mycket.
Men brandvarnaren går igång om socker eller kolhydrater närmar sig dessa barn.
För så äter han. Fi fan för kolhydrater. Och ack det lilla socker som närmar sig dessa barn.
"Dom äter aldrig något socker alls" EB.
Stackarna får inte ens ett glas saft på sommaren. Melchior tycker om och dricker med fördel Ramlösa (!)

Skillnaden är att barn som rör sig behöver kolhydrater som energi men inte alls i samma utsträckning extra med fett.
(LCHF Edward Bloms bantningskostidé -självklart inget för barn)
Ge barn den kost barn ska ha och blanda inte ihop dom med sig själv om man själv strikt äter t.ex. LCHF!

Sen om barnen lär sig äta "allt" utan att gnälla så är det väl en god idé.
Men inte om det dras bort viktigheter och läggs till farligheter.


Citera
2018-10-25, 13:06
  #1243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Kan tycka att det känns förbenat knepigt när han t.ex. har köpt färdigmald nötfärs som bara håller 12% fett, vilket gör att han självklart själv tillsätter fett.
Animaliskt fett, talg, ister etc. för att få upp fetthalten och med detta smaken.
(självklart maler han oftast själv sin färs riktigt fet från början)

Men.
Sen ska han stoppa detta i sina barn.
Och hans princip är att barnen äter det som bjuds så som det är tillagat.
Dvs extra fett och alldeles för mycket.
Men brandvarnaren går igång om socker eller kolhydrater närmar sig dessa barn.
För så äter han. Fi fan för kolhydrater. Och ack det lilla socker som närmar sig dessa barn.
"Dom äter aldrig något socker alls" EB.
Stackarna får inte ens ett glas saft på sommaren. Melchior tycker om och dricker med fördel Ramlösa (!)

Skillnaden är att barn som rör sig behöver kolhydrater som energi men inte alls i samma utsträckning extra med fett.
(LCHF Edward Bloms bantningskostidé -självklart inget för barn)
Ge barn den kost barn ska ha och blanda inte ihop dom med sig själv om man själv strikt äter t.ex. LCHF!

Sen om barnen lär sig äta "allt" utan att gnälla så är det väl en god idé.
Men inte om det dras bort viktigheter och läggs till farligheter.


Håller med. Bra skrivet.. sen tycker jag inte Edward Blom är nån bra ambassadör för dom som äter LCHF.... för att uttrycka mig milt.
Citera
2018-10-27, 02:31
  #1244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
brandvarnaren går igång om socker eller kolhydrater närmar sig dessa barn.
För så äter han. Fi fan för kolhydrater. Och ack det lilla socker som närmar sig dessa barn.
"Dom äter aldrig något socker alls" EB.
Stackarna får inte ens ett glas saft på sommaren. Melchior tycker om och dricker med fördel Ramlösa (!)
Skillnaden är att barn som rör sig behöver kolhydrater som energi men inte alls i samma utsträckning extra med fett.
(LCHF Edward Bloms bantningskostidé -självklart inget för barn)
Ge barn den kost barn ska ha och blanda inte ihop dom med sig själv om man själv strikt äter t.ex. LCHF!

Att hans barn inte äter sötsaker betyder ju inte att de inte äter kolhydrater, t ex potatis, bröd, pasta. Se Bloms bok om ”matgladisar” eller vad den heter, fullt av recept med pasta, ris och andra kolhydrater som tillbehör. Inte ett ord om LCHF. Fast inga recept med socker.
Citera
2018-12-03, 00:12
  #1245
Medlem
Anita.Nilsdotters avatar
"Allt du behöver veta om julbordet och dess historia", podd med Edward från 29 nov:
https://www.acast.com/edwardblom/27....chdesshistoria
Citera
2018-12-04, 22:36
  #1246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Fattar inte hur karln orkar med att vara Edward Blom och flänga runt som han gör, dessutom äta och salongssupa. Lägg till tre småbarn och villa med trädgård. Hur räcker tiden till?

Man dumpar ungarna på dagis 11 timmar om dagen och har barnflicka.
Dörför räcker tiden till.
Citera
2018-12-05, 01:57
  #1247
Medlem
mjukmjukares avatar
Besatt av stålar!! Besatt.
Lite för ofta slipprar hans genuina snålhet, krav på ersättning, annat som är kopplat till hans besatthet av att ersättas, belönas, ersättas m.m. på ett sätt som inte känns helt 100, gosh ja!

Beror det på att mycket vill ha mer likt hans matvanor eller på att ekonomin för familjen Blom -Kinn är skör.... ingen aning?
Men EB lever verkligen ut på ett sätt som talar mot alt 2.

Och att han i sin minst sagt enorma förmåga att vältra sig i "välmående" och samtidigt så frekvent uttrycker sina ekonomiska svårigheter och t.o.m. ibland orättvisor känns som hans aptit.
Omöjlig att mätta.

Vi delar en åsikt. Teoretiskt.
Men han fuckar mig ordentligt på den viktigaste av det hela för att han otroligt nog är.... hungrig..!!!
Inget som öht hör till jul ska ta mig fan inte röras före sista november. (1:a advent)
Julmust, clementiner, Lussekatter, pepparkakor.... och nu börjar vi fixa mat inför jul.
Lutfisk vid advent eller Lucia är ok men that´s it!

Julbord från Julafton med allt vad det innebär av godis, Ris á la Malta och framför allt det stora goda julbordet som jag tycker OCH BLOM TYCKER hör julen till. EB är ju djupt troende vilket hör hela julen till.

Men skit i det.... Blom äter i början på november regelbundet sitt första "riktiga" julbord och sen ökar han.
Enl egen utsago har han klämt minst 10, men vi ska vara reko, EB har dragit ca 15 fullfjädrade julbord före den 24 december.
Sen äter han julbord, och jullunch från bordet VARJE DAG MELLAN 24 DEC - TJUGONDE KNUT!!
(Undantag Nyårsafton -skaldjur)
Men jul i huset till Kyndelsmässoafton (2 feb)

Huuuuur många toarullar går åt.... och varför inte med sin allvarliga och sååååå seriösa religösa uttryck kunna avvara sina julbord innan julafton i sann religös anda.
Varför klämma 15 (!) -minst, innan själva julen??
OCH.... Ooops... och all denna alkohol vid V A R J E tillfälle??? (Starksprit, öl, dessertvin)
Alkoholism.


Fucka inte dom offentligt om och om igen dom som vill fira långjul på sitt sätt!!
Vem är du Edward Blom att berätta sanningen hur det ska vara??? Du skiter ju i regler, arv och tradition!

Så det är rätt ok att du inte tycker ett skit om dom som avviker.
Du är en av dom värsta!!!

Tänk om du verkligen var en sån som jag?
Rent och snyggt.

/Din motsatt på alla sätt


Citera
2018-12-05, 03:13
  #1248
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Besatt av stålar!! Besatt.
Lite för ofta slipprar hans genuina snålhet, krav på ersättning, annat som är kopplat till hans besatthet av att ersättas, belönas, ersättas m.m. på ett sätt som inte känns helt 100, gosh ja!

Beror det på att mycket vill ha mer likt hans matvanor eller på att ekonomin för familjen Blom -Kinn är skör.... ingen aning?
Men EB lever verkligen ut på ett sätt som talar mot alt 2.

Och att han i sin minst sagt enorma förmåga att vältra sig i "välmående" och samtidigt så frekvent uttrycker sina ekonomiska svårigheter och t.o.m. ibland orättvisor känns som hans aptit.
Omöjlig att mätta.

Vi delar en åsikt. Teoretiskt.
Men han fuckar mig ordentligt på den viktigaste av det hela för att han otroligt nog är.... hungrig..!!!
Inget som öht hör till jul ska ta mig fan inte röras före sista november. (1:a advent)
Julmust, clementiner, Lussekatter, pepparkakor.... och nu börjar vi fixa mat inför jul.
Lutfisk vid advent eller Lucia är ok men that´s it!

Julbord från Julafton med allt vad det innebär av godis, Ris á la Malta och framför allt det stora goda julbordet som jag tycker OCH BLOM TYCKER hör julen till. EB är ju djupt troende vilket hör hela julen till.

Men skit i det.... Blom äter i början på november regelbundet sitt första "riktiga" julbord och sen ökar han.
Enl egen utsago har han klämt minst 10, men vi ska vara reko, EB har dragit ca 15 fullfjädrade julbord före den 24 december.
Sen äter han julbord, och jullunch från bordet VARJE DAG MELLAN 24 DEC - TJUGONDE KNUT!!
(Undantag Nyårsafton -skaldjur)
Men jul i huset till Kyndelsmässoafton (2 feb)

Huuuuur många toarullar går åt.... och varför inte med sin allvarliga och sååååå seriösa religösa uttryck kunna avvara sina julbord innan julafton i sann religös anda.
Varför klämma 15 (!) -minst, innan själva julen??
OCH.... Ooops... och all denna alkohol vid V A R J E tillfälle??? (Starksprit, öl, dessertvin)
Alkoholism.


Fucka inte dom offentligt om och om igen dom som vill fira långjul på sitt sätt!!
Vem är du Edward Blom att berätta sanningen hur det ska vara??? Du skiter ju i regler, arv och tradition!

Så det är rätt ok att du inte tycker ett skit om dom som avviker.
Du är en av dom värsta!!!

Tänk om du verkligen var en sån som jag?
Rent och snyggt.

/Din motsatt på alla sätt


Låter helt stört det där, blir lite äcklad.
Möjligen blir det ett eller annat julbord via representation. Men med familj så ställs skådebrödet fram vid julaftonen då julbordet också påbörjas. Annars åkallar man ju olycka och dåliga skördar för kommande år. Skäms.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback