2009-11-07, 21:01
Medlem
Hallå,

Skaffade mig en 13,3" för något halvår sedan. Det är den bästa bärbara datorn jag haft. Jag använder den som en desktop då jag inte är så sugen på en stor fet stationär som tar upp massor av plats.

Tär detta på datorn?

Nu på sistone så har fläkten börjat surra väldigt hög utan att datorn egentligen behöver jobba. Kanske kolla aftonbladets webbtv och då börjar den surra som en fläkt vridne till max i bilen.

Nån mer som stött på det här?
Citera
2009-11-07, 21:04
Medlem
smurfehs avatar
Fläktarna går upp i 6k RPM om jag drar igång YouTube i Chrome/Safari, fungerar lite bättre i FF. Dessa problem hade jag inte från början, utan har uppkommit på senare tid.. mb 2,0 late 08.

Har provat med en polares mbp precis brevid - den var knäpptyst.
Citera
2009-11-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorbazz
Nån mer som stött på det här?
Ja.

Kommer inte ihåg vart jag läste det, men om jag inte minns helt fel så går fläktarna automatiskt igång när en sida med ex. flash laddas, utifall att datorn skulle bli varm. Kan som sagt ha helt fel, men någon annan borde ju rimligen ha hört talas om någonting liknande.

Om du vill ha datorn lite tystare och svalare så kan du lägga någonting under (utan att stoppa luftflödet) typ en pocketbok.

Och mata inte trollen. RP:a dom.
Citera
2009-11-09, 02:01
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorbazz
Nu på sistone så har fläkten börjat surra väldigt hög utan att datorn egentligen behöver jobba. Kanske kolla aftonbladets webbtv och då börjar den surra som en fläkt vridne till max i bilen.
Okej, eftersom du säger "nu på sistone" så betyder det att du har lyckats titta på AB:s webbtv utan att datorn varvar upp tidigare.
Jag föreslår att du uppdaterar Flash Player till senaste versionen, adobe.com/flashplayer, samt reparerar skivbehörigheterna (sök i machjälpen om du inte vet vad det är).
Prova även att i tömma din webbläsares cache.

Pulse82, du är OT. TS har inte samma problem som du. TS har ett mjukvaruproblem, du har ett hårdvaruproblem samt ett SBS-problem. Ännu en gång har du lyckats lyckats förstöra någon annans tråd.
Citera
2009-11-09, 11:50
Medlem
Hispers avatar
Nu har jag raderat ett större antal inlägg, inlägg där man diskuterar konspirationsteorier, för och nackdelar med Mac, Windows, Adobe osv, diskuterar om Mac används eller inte används av olika animationsföretag osv osv. Något inlägg som raderades kanske till viss del berörde ursprungsfrågan men huvuddelen av inläggen var OT.

Så håll er till ursprungsfrågan!

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in