Citat:
Ursprungligen postat av Syratorsk
SWIM Bor nära mölndal, kanske borde besöka kvinnan? Någon som har lite närmre info om vart hon bor?
Taxeringsvärdet var drygt 900 000 kronor när gåvobrevet skrevs 2006. Sedan fick 82-åringen betala 6 500 kronor i månaden för att bo kvar. Efter ett par år höjdes hyran till nästan 7 700 kronor.
Ja, adressen behöver jag så jag inte behöver fråga mig fram när jag kommer fram till Mölndal.
Hur overstämmer hyran med pensionsbeloppet?
Höjdes hyran samtidigt som pensionen höjdes i samband med skattesänkningen?
Levnadsstandard och taxerad årsinkomst för denna hyresvärd?
Jag har ett par timmar på mig att formulera några fler frågor till det här praktexemplaret på utstuderande hänsynslös girighet och totalt avsaknade av medmänsklighet, empati och andra liknande egenskaper som så gott som alla, inte bara människor utan alla däggdjur, ja allt levande faktiskt har redan från födseln.
Det här frilansreportaget, med bilder från bl a rättegången säljer jag till en eller ett par tidningar i sverige och utomlands.
Om jag nu hinner först alltså, ska ändå förbi lysekil och besöka en bekant som jag lärde känna när vi var i mariannelund samtidigt.
Jag tar med mig den bärbara så jag kan arbeta samtidigt som jag reser och det gör jag strax, här gäller det att komma först helst och 35 mil motorväg med den här leasingbilen ska jag åta mig att köra på typ 3 tim.
Djävla mölndalskärring!