Hejsan, jag har ett arbete där jag ska visa skillnader och likheter mellan gratisversionerna på dessa OS och betalversionerna. Jag är helt ny på linux, så kan någon säga mig lite fort vad som är skillnaderna? Eller var jag skulle kunna läsa om de?
Hejsan, jag har ett arbete där jag ska visa skillnader och likheter mellan gratisversionerna på dessa OS och betalversionerna. Jag är helt ny på linux, så kan någon säga mig lite fort vad som är skillnaderna? Eller var jag skulle kunna läsa om de?
Tack
Med betalversionerna menar du då Windows eller andra Linux distar som kostar pengar?
Tack
ja, till och börja med så kan man ju kolla på deras hemsidor?
Tack
Support tar de flesta betalt för. Och lagringsmedia. Och sen kan du ju googla.
Redhat och Novell använder Fedora och openSuSE som testbänkar för Red Hat Linux Enterprise och SuSE Linux Enterprise Desktop (SLED) och SuSE Linux Enterprise Server.
I Enterprise versionerna ingår support, i opensuse och fedora, får du din support från communitymedlemmarna istället.
Canonical däremot tar inte ett rött öre betalt för Ubuntu, däremot tar man betalt för support och kringtjänster exempelvis kommer man att börja sälja mjukvara via "software center"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!