2009-11-07, 16:28
Medlem
Hejsan, jag har ett arbete där jag ska visa skillnader och likheter mellan gratisversionerna på dessa OS och betalversionerna. Jag är helt ny på linux, så kan någon säga mig lite fort vad som är skillnaderna? Eller var jag skulle kunna läsa om de?

Tack
Citera
2009-11-07, 16:45
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipppo
Hejsan, jag har ett arbete där jag ska visa skillnader och likheter mellan gratisversionerna på dessa OS och betalversionerna. Jag är helt ny på linux, så kan någon säga mig lite fort vad som är skillnaderna? Eller var jag skulle kunna läsa om de?

Tack
Med betalversionerna menar du då Windows eller andra Linux distar som kostar pengar?
Citera
2009-11-07, 16:51
Medlem
Citat:

Tack
ja, till och börja med så kan man ju kolla på deras hemsidor?
Citera
2009-11-07, 16:53
Medlem
herrpages avatar
Citat:

Tack

Support tar de flesta betalt för. Och lagringsmedia. Och sen kan du ju googla.
Citera
2009-11-07, 19:25
Medlem
OFAN KAN MAN GOOGLA?! HELVETE HUR VISSTE NI DE.
Fattar la för fan vem som helst men jag ville ha det smidigt för någon kanske var insatt, men ok..
Citera
2009-11-07, 19:47
Medlem
Ett gott råd, byt ämne ....

Linux är nämligen skit pga av för få användare (bara nördar) och för dålig kompatibilitet med olika maskinvaror.

Win 7 är överlägset och rockar fett ...

Microsoft rules ....
Citera
2009-11-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phmo

Linux är nämligen skit pga av för få användare (bara nördar) och för dålig kompatibilitet med olika maskinvaror.

Microsoft rules ....

Jag sitter i den fasen att jag ska byta till Linux nu från Windows 7.. :O
Citera
2009-11-07, 20:31
Medlem
X_surfers avatar
Kort och konsist:

Redhat och Novell använder Fedora och openSuSE som testbänkar för Red Hat Linux Enterprise och SuSE Linux Enterprise Desktop (SLED) och SuSE Linux Enterprise Server.

I Enterprise versionerna ingår support, i opensuse och fedora, får du din support från communitymedlemmarna istället.

Canonical däremot tar inte ett rött öre betalt för Ubuntu, däremot tar man betalt för support och kringtjänster exempelvis kommer man att börja sälja mjukvara via "software center"
Citera
2009-11-07, 20:48
Medlem
herrpages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phmo

Microsoft rules ....

Offtopic, men att påstå att något "rockar fett" och att skriva att något "rules" är väl nördigt om något? Om man inte är 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in