2009-11-07, 12:31
Medlem
Tjennare!

Har kört Debian Lenny ett tag nu men tröttnat på att alla program är föråldrade och blir jobbigt att använda backports hela tiden.

Har nu funderat på att installera Debian Squeeze, är squeeze buggigt eller kommer man knappt märka något?

Och hur gör jag för att installera Squeeze? Har letat på Debian.com men hittar ingen iso att tanka.
Citera
2009-11-07, 12:35
Medlem
adequates avatar
http://www.debian.org/devel/debian-installer verkar gälla squeeze.

Annars är det väl bara att ändra "stable" till "testing" i /etc/apt/sources.list, kommentera ut "security"- och "volatile"-raderna i densamma och köra apt-get update och apt-get dist-upgrade?
Citera
2009-11-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
http://www.debian.org/devel/debian-installer verkar gälla squeeze.

Annars är det väl bara att ändra "stable" till "testing" i /etc/apt/sources.list, kommentera ut "security"- och "volatile"-raderna i densamma och köra apt-get update och apt-get dist-upgrade?
Men vilken av dessa ska jag tanka då?

debian-testing-i386-businesscard.iso
debian-testing-i386-businesscard.iso.zsync
debian-testing-i386-netinst.iso
debian-testing-i386-netinst.iso.zsync
Citera
2009-11-07, 13:43
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccmvector
Men vilken av dessa ska jag tanka då?

debian-testing-i386-businesscard.iso
debian-testing-i386-businesscard.iso.zsync
debian-testing-i386-netinst.iso
debian-testing-i386-netinst.iso.zsync
Installerar du från bärjan så funkar debian-testing-i386-netinst.iso. Har du Lenny installerat på datorn så följ adequates instruktioner.
Citera
2009-11-07, 13:53
Medlem
klasklätters avatar
Här är mina repos för Testing i386.

Citera
2009-11-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Installerar du från bärjan så funkar debian-testing-i386-netinst.iso. Har du Lenny installerat på datorn så följ adequates instruktioner.
Jag ska installera om från början, men hur kan de skilja så mkt på iso filerna?
Debain Lenny iso filen är på ca 500-600mb och Debain testing iso filen 167.9 MB.

De kan väll inte stämma?

Och vad står netinst för?
Citera
2009-11-07, 14:59
Medlem
adequates avatar
Citat:
Jag ska installera om från början, men hur kan de skilja så mkt på iso filerna?
Debain Lenny iso filen är på ca 500-600mb och Debain testing iso filen 167.9 MB.

De kan väll inte stämma?

Och vad står netinst för?
Netinst står för netinstallation. Alltså att du bootar med skivan och installerar systemet över nätet.

http://www.debian.org/CD/netinst

Citera
2009-11-07, 17:11
Medlem
Citat:
Tjennare!

Har kört Debian Lenny ett tag nu men tröttnat på att alla program är föråldrade och blir jobbigt att använda backports hela tiden.

Har nu funderat på att installera Debian Squeeze, är squeeze buggigt eller kommer man knappt märka något?

Och hur gör jag för att installera Squeeze? Har letat på Debian.com men hittar ingen iso att tanka.
har testat med att uppgradera från lenny till squeeze två ggr och fått problem efter uppgraderingen båda gångerna... inte testat att köra clean från testing dock...
Citera
2009-11-08, 13:52
Medlem
xcb567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
har testat med att uppgradera från lenny till squeeze två ggr och fått problem efter uppgraderingen båda gångerna... inte testat att köra clean från testing dock...
Hade samma problem, uppgradering bara !"#¤%... Ren installation från netinst-iso funkar klockrent
imho så är det inte mer problem med squeeze än lenny. Många har/har haft problem med nätverket inte startas (enligt vissa program iaf), bug-rapport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in