Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
För att till skillnad från andra faktiskt svara på din fråga istället för att skriva dumma inlägg så: japp det är möjligt, sök dig till en av dom s.k självmordsklinikerna i Schweiz.
I sverige kan du inte få legal dödshjälp annan än just råd på tillvägagångs sätt.
Jag är inte så insatt i ämnet, men de ställer väl en hel del krav för att man ska få dödshjälp där? T.ex att man ska vara terminalt sjuk eller dylikt?
Dignitas är det enda namnet som dyker upp i min skalle, de verkar ju dock bara ha en schweizisk hemsida,
http://www.dignitas.ch/ .
På Wikipedia står dock följande:
Citat:
Dignitas is a Swiss assisted dying group that helps those with terminal illness and severe physical and mental illnesses to die assisted by qualified doctors and nurses. Additionally, they provide euthanasia for people with incurable mental illnesses provided that they are of sound judgment and submit to an in-depth medical report prepared by a psychiatrist that establishes the patient's condition as fulfilling the specifications of the Federal Supreme Court of Switzerland.
För övrigt så borde det ju inte vara så enormt svårt att ta livet av sig rent praktiskt tycker jag. Jag har dock aldrig försökt, så jag kanske underskattar det praktiska.