Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-06, 19:20
Avstängd
relax1s avatar
Version 1.1 av Access är nu klar.
Access är ett program för mobilen som genererar en smsbiljett
Programmet skapar sedan en kontakt i din adressbok och skickar smset till dig.
ser då ut som om smset kommer från SL:s terminal.

att komma ihåg. ta bort den genererade kontakten ur adressboken innan du gör en ny biljett. (namn: 72150xxxx) (auto tabort kommer i senare version)

detta är ett projekt för utbildningsyfte och du bör alltid ha giltigt färdbevis med dig.

Buggar
kritik
mm

bara testad på SonyEricsson P1i (skriv gärna ilka mobiler det fungerar /fungerar inte med)

Download http://www.megaupload.com/?d=C59Y5D64 (Access.jar)
Senast redigerad av relax1 2009-11-06 kl. 19:23.
Citera
2009-11-06, 19:31
Medlem
datajesuss avatar
tummen upp på den!
Citera
2009-11-07, 18:55
Medlem
Polly141s avatar
Jag har en sony ericsson w810i.
de här programmet liknar ju den gamla tricket.jar bara att presentationenpå min mobil liknar inte ett sms.
men man kunde trycka på mittenknappen å fick en helt vit skärm.
Det kanske visar sms biljetten i andra mobiler men inte på min gamla.
Men bra jobbat med progammet men den behöver utveckling
keep upp the good work
Citera
2009-11-07, 19:09
Medlem
Ferres avatar
ska testa den så fort jag får möjlighet.
Citera
2009-11-07, 19:10
Medlem
SLR-08s avatar
vore nånting å ha på iphonen
Citera
2009-11-07, 19:27
Medlem
seriously?s avatar
funkar felfritt till Nokia 5800Xm
Citera
2009-11-07, 19:42
Medlem
KythErs avatar
Funkar super på Sony Ericsson G502! Någon som har testat på en riktig buss?
Citera
2009-11-07, 20:21
Medlem
fuskarens avatar
Fyfan vad bra! Det var det ända man saknade med det förra sms-programmet(tricket?) Synd bara att man redan har buss-kort
Citera
2009-11-07, 20:48
Medlem
t00ks avatar
Något ni kan tänkas utveckla till iphone?
Citera
2009-11-07, 20:48
Medlem
fint program fungerar perfekt på min nokia n82 i alla fall.

Någon som vet om dessa koder fungerar som giltiga biljeter på bussar och tunnelbanor? Vet att de inte kommer fungera om det kommer en kontrollant. Men fungerar de att visa upp för busschaufförer och i tunnelbanespärrarna?
Undrar självklart bara i utbildningssyfte.
Citera
2009-11-08, 21:27
Avstängd
relax1s avatar
Vad kul att ni gillar programmet.

först och främst är detta mitt första j2me program någonsin jag skriver så lär mig fortfarande möjligheterna (utbildningssyfte för mig )

Det är ÄN inte meningen att det ska se ut som ett riktigt sms utan att skicka iväg det. det är när du skickar iväg och får smset som det ser ÄKTA ut allafall på min p1i.

koderna som används i programmet vissa ser man med ögat andra är mattematiska är uträknade av mig genom andra "riktiga" som exempel och med hjälp av koderna från denna tråden
https://www.flashback.org/showthrea...746048&page=39

detta programmet fungerar för mig på tbana och bussar.
(jag har SJÄLVKLART sl kort i plånboken)

detta program är som sagt i första stadiet och ska vidareutvecklas.
men kommer skrivas för telefoner som är av nyare slaget(dock ej iphone av mig i allafall, eftersom att jag inte har en sådan blir svårt då... kan inte iphone köra java program?)

(ps:för en kontrollant kommer programet nog inte kolla om kontrollanterna kollar serie nummret. kollar kontrollanterna kontrollnummret kommer allt att stämma.)

ps2: en ny version som är säkrare och mindre bugg fri kommer denna veckan som kommer.

kända buggar:
bugg:ibland genereras bara H-A
tillfällig lösning: gå tillbaka och testa igen
Citera
2009-11-08, 21:30
Avstängd
relax1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relax1
Vad kul att ni gillar programmet.

först och främst är detta mitt första j2me program någonsin jag skriver så lär mig fortfarande möjligheterna (utbildningssyfte för mig )

Det är ÄN inte meningen att det ska se ut som ett riktigt sms utan att skicka iväg det. det är när du skickar iväg och får smset som det ser ÄKTA ut allafall på min p1i.

koderna som används i programmet vissa ser man med ögat andra är mattematiska är uträknade av mig genom andra "riktiga" som exempel och med hjälp av koderna från denna tråden
https://www.flashback.org/showthrea...746048&page=39

detta programmet fungerar för mig på tbana och bussar.
(jag har SJÄLVKLART sl kort i plånboken)

detta program är som sagt i första stadiet och ska vidareutvecklas.
men kommer skrivas för telefoner som är av nyare slaget(dock ej iphone av mig i allafall, eftersom att jag inte har en sådan blir svårt då... kan inte iphone köra java program?)

(ps:för en kontrollant kommer programet nog inte kolla om kontrollanterna kollar serie nummret. kollar kontrollanterna kontrollnummret kommer allt att stämma.)

ps2: en ny version som är säkrare och mindre bugg fri kommer denna veckan som kommer.

kända buggar:
bugg:ibland genereras bara H-A
tillfällig lösning: gå tillbaka och testa igen

bugg: installationen säger version 1.01 istället för 1.1
svar: vem bryr sig -.- 1.01 är senaste ändrar i version 1.2 istället

Jätte tråkig kod för den nyfikne :P
Senast redigerad av relax1 2009-11-08 kl. 22:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback