Har nu börjat köra dualscreen med min 22" LCD skärm, och min 32" LCD TV.
Har installerat programmet UltraMon, och det mesta verkar funka bra. Har ett problem dock:
Min tanke är att ha min 22" skärm som primär skärm, spela på den osv, och min 32" skärm för webbläsare, spotify/winamp, och filmer. Problemet är när jag ska ha ett fullbildskärmsprogram på den.
Om jag t.ex. öppnar VLC och flyttar över den till andra skärmen, och väljer helskärm, så flyttas VLC över till min primära 22" skärm och visar sig där. När jag sedan stänger ner helbildsläget så kommer VLC tillbaka till min 32" skärm.
Så - hur får jag VLC att köra fullskärm på min 32" TV (min sekundära bildskärm)?
Att byta så att den är primär istället (antar att det är problemet) är inte direkt något som jag har lust att göra, så finns det något förutom detta som man kan göra åt saken?
Kom även på en annan sak. Vill att muspekaren ska vara fastlås till en skärm, och inte bara byta om man drar muspekaren till kanten av skärmen. Vill liksom att man ska ha någon knapp man måste trycka in för att komma till nästa skärm. Vet att detta ska gå att fixa i programmet (UltraMon alltså), men kan inte komma på hur.