2009-11-06, 16:29
Medlem
Allan Akbars avatar
Enligt uppgift skall det tydligen smått legendariska Thomas Tobak finnas på Södra Förstadsgatan 38, vid Triangeln, i Malmö men när jag kollade där vid lunchtid idag (för att de enligt uppgift säljer Gotlandsnus...) så hittade jag ingen tobaksaffär. Har butiken flyttat eller slagit igen, eller är jag blind?
Citera
2009-11-06, 16:32
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Enligt uppgift skall det tydligen smått legendariska Thomas Tobak finnas på Södra Förstadsgatan 38, vid Triangeln, i Malmö men när jag kollade där vid lunchtid idag (för att de enligt uppgift säljer Gotlandsnus...) så hittade jag ingen tobaksaffär. Har butiken flyttat eller slagit igen, eller är jag blind?

Hmm menar du "tipsaffären" har massa triss skyltar osv utanför. Har rätt friskt med olika sorters tobak där har jag för mig. Annars har du ju den brevid systembolaget vid triangeln, silver någoting.
Citera
2009-11-06, 16:32
Medlem
Stess avatar
Tror nog att det finns kvar, säker på att du letade på rätt ställe?

Ligger precis där gågatan börjar, på högersidan om du har Hilton i ryggen.
Citera
2009-11-06, 16:35
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stes
Tror nog att det finns kvar, säker på att du letade på rätt ställe?

Ligger precis där gågatan börjar, på högersidan om du har Hilton i ryggen.
OK. Då vet jag var det är. Jag gick efter maps.google.com som angav att affären skulle ligga ut mot själva Triangeln, ungefär där Systrarna Greene ligger...

Det får bli ett nytt besök i nästa vecka tydligen. Tack för hjälpen.

Och mod får gärna låsa den här tråden för den har redan fyllt sin uppgift...

Edit: Jag kan tillägga att det ligger en tom butikslokal precis där maps.google.com påstod att Thomas Tobak skulle ligga, så det var inte helt långsökt att tro att de flyttat eller slagit igen...
Senast redigerad av Allan Akbar 2009-11-06 kl. 17:00.
Citera
2009-11-06, 16:46
Medlem
Stess avatar
Hitta.se var inte heller särskilt bra på att pinpointa TT (siffrorna 1 och 2 i bilden).
Här ligger det i alla fall.

http://i36.tinypic.com/2ah5nup.jpg
Citera
2009-11-08, 18:00
Medlem
Saypayaas avatar
Hur är priserna hos Thomas? Är de bra eller lite sämre? Är det värt att åka tåg i en timme nästan för att köpa ett par stockar Grov eller Probe lite billigare?
Citera
2009-11-08, 18:34
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
Hur är priserna hos Thomas? Är de bra eller lite sämre? Är det värt att åka tåg i en timme nästan för att köpa ett par stockar Grov eller Probe lite billigare?
De är inte billigare än vad andra är, snarare tvärtom. Åtminstone av vad jag hört. Så definitivt inte värda en lång tågresa.
Citera
2009-11-08, 19:21
Medlem
Saypayaas avatar
Ok, blir ingen stock då men kanske blir en resa ändå för att hitta något exotiskt att prova. Vet någon om de säljer luktsnus?
Citera
2009-11-08, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
Ok, blir ingen stock då men kanske blir en resa ändå för att hitta något exotiskt att prova. Vet någon om de säljer luktsnus?
yes, jag har köpt luktsnus där för c:a ett år sedan. jag tror att de fortf säljer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in