2009-11-06, 16:02
Medlem
Tjena har ett problem med WinRAR 3.90 när jag har laddat ner en torrent som är RAR-Fil så när jag ska packa upp den står det "Archive is unknown or damaged" Har provat att ominstallera,ladda ner ifrån en annan sida och starta om datorn men inget funkar vad är fel?

PS.Kör Windows 7
Citera
2009-11-06, 16:03
Medlem
nollans avatar
Det låter ju spontant som att det är fel på RAR-filen och inte själva programmet. Även om du laddat ned torrenten från en annan sajt kan det ju mycket möjligt vara samma korrupta fil.
Citera
2009-11-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Det låter ju spontant som att det är fel på RAR-filen och inte själva programmet. Även om du laddat ned torrenten från en annan sajt kan det ju mycket möjligt vara samma korrupta fil.

Menar att jag laddat ner olika filer men alla i RAR format
Citera
2009-11-06, 16:16
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wortexxx
Menar att jag laddat ner olika filer men alla i RAR format
Aha! Då är det onekligen något lurt i görningen.

Om du inte hittar någon lösning här kan jag rekommendera att prova att googla lite. Typ: "winrar 3.90 windows 7 unknown damaged" eller något i den stilen. Inte helt sällan finns det andra där ute i världen som drabbats av samma problem.
Citera
2009-11-06, 16:30
Medlem
Hmm...
ja jag har googlat runt lite men inte hittat någonting som kan hjälpa mig men jag ska söka lite till
Citera
2009-11-06, 16:49
Medlem
Tsimons avatar
Har du 32 eller 64 bits dator? Ev kanske du har laddat ner fel version av programmet?
Citera
2009-11-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Har du 32 eller 64 bits dator? Ev kanske du har laddat ner fel version av programmet?

kör 32-bit och jag är 110% säker att jag laddat ner rätt version

EDIT:Jag provade o köra 7-Zip men det var samma problem där med
Citera
2009-11-06, 19:33
Medlem
Kan inte hitta någon hjälp nånstans är de någon som har några tips?
Citera
2009-11-06, 20:30
Medlem
Dust0rs avatar
Gäller detta alla .rar-filer du drar ner, eller bara de i just den releasen du tankat ner?
Om det bara gäller den så kan det ju vara så att det helt enkelt är en kass release som släpats runt tillde olika torrentsen. Inte så stor chans, men risken finns.

Annars kan det vara så att dina minnen, eller din hårddisk börjar ge upp.

Jag hade en disk som var kass som förstörde mina filer en gång.
Citera
2009-11-06, 21:52
Medlem
Se till att ditt torrentprogram verkligen har skrivit all data till filerna innan du försöker öppna det. För att vara helt säker, stäng av torrentprogrammet och testa packa upp filerna.
Citera
2009-11-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Gäller detta alla .rar-filer du drar ner, eller bara de i just den releasen du tankat ner?
Om det bara gäller den så kan det ju vara så att det helt enkelt är en kass release som släpats runt tillde olika torrentsen. Inte så stor chans, men risken finns.

Annars kan det vara så att dina minnen, eller din hårddisk börjar ge upp.

Jag hade en disk som var kass som förstörde mina filer en gång.

Men om det är så att hårddisken börjar ge upp skulle inte alla sorts filer börja krångla då? Och det är alla releases som krånglar men alla releases som inte e RAR funkar utmärkt.

Kissekattt:Tack för tipset prövade va du sa men fick ingen framgång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in