Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-06, 15:00
  #1
Medlem
youatemycookies avatar
Goddag. har en fråga, jag har windows 7 på min dator och försöker installera telia mobilt bredband med ZTE MF628+ modemet. men när jag installerat programmet så hittar den inte data enheten. så min chansning är at det inte är gjort för win 7, lite lustigt men allt som fungerar på vista ska fungera till win 7.någon som vet?

tack på förhand
mod, flytta mig till rätt forum om jag är helt fel ute!
Citera
2009-11-14, 23:32
  #2
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youatemycookie
Goddag. har en fråga, jag har windows 7 på min dator och försöker installera telia mobilt bredband med ZTE MF628+ modemet. men när jag installerat programmet så hittar den inte data enheten. så min chansning är at det inte är gjort för win 7, lite lustigt men allt som fungerar på vista ska fungera till win 7.någon som vet?

tack på förhand
mod, flytta mig till rätt forum om jag är helt fel ute!

prova att maila dom och fråga

support@zte.com.cn
Citera
2009-11-14, 23:42
  #3
Medlem
terminator t-xs avatar
[quote=terminator t-x]prova att maila dom och fråga

den är gjorde för win2k/xp/vista
Citera
2010-06-02, 18:38
  #4
Medlem
Lånar tråden lite.

Använde Telia mobilt bredband hos en kompis som bodde ute i skogen men när jag väl kommer hem och ska koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk så hittar jag inte nätverket, endast "telia mobilt bredband" står på listan över tillgängliga nätverk, trots att jag avinstallerat programmet som användes för att koppla upp sig mot telia.

USB modemet jag kopplade in hette HUAWEI mobile connect - 3G modem #3 (com11)
Använder win7 64bit

hur fan får jag bort skiten?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback