Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-06, 22:27
Medlem
Scientologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbs24
Någon som har koll på det exakta händelseförloppet vid själva misshandeln? Orkar inte skumma igenom en såhär lång tråd...men jag har förstått att det ska ha använts tillhygge som polisen har analyserat under FU?

Detaljerna vill jag inte ens minnas för det var bland det jävligaste jag hört, men först bröt han i alla fall armarna på henne så att hon inte skulle kunna försvara sig själv, därefter skar han henne i ansiktet och i underlivet med någon form av tillhyggen, hoppade och stampade på henne så att hon bröt de flesta av sina revben....det är väl vad jag minns.
Citera
2010-01-06, 22:36
Medlem
Robbs24s avatar
Usch ja det räcker, fy fan.

Inte mycket att orda om i rätten om vad som hänt /inte hänt antar jag med tanke på att dom bra bevis, mer än själva bakgrunden till historian som säkerligen kommer att vridas på utav försvaret.
Citera
2010-01-18, 17:07
Medlem
Robbs24s avatar
Någon som har lite ny info kring hur tjejen mår, hur det gick i domstolen etc?
Citera
2010-01-18, 19:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Detaljerna vill jag inte ens minnas för det var bland det jävligaste jag hört, men först bröt han i alla fall armarna på henne så att hon inte skulle kunna försvara sig själv, därefter skar han henne i ansiktet och i underlivet med någon form av tillhyggen, hoppade och stampade på henne så att hon bröt de flesta av sina revben....det är väl vad jag minns.

Är det sant så torde det bli rättspsykiatrisk vård..
Citera
2010-01-18, 20:02
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Teve, radio, Internet, veckopeng, god mat, motion, tandvård, läkarvård, mystofflor...
Hoppas att han först och främst träffar på andra fångar som anses vara likasinnade men som ändå inte tycker om vad han gjort och således straffar honom sakta och ondskefullt på avdelningarna...

Vidare hoppas jag att någon klipper den jäveln när han kommer ut. Tortyr i månader skulle han behöva!

Jag hoppas verkligen att någon som kanske fått din dödsdom i form av dödlig cancer eller något liknande viger sin sista tid på vår jord till att lära den jäveln hur ont vissa saker kan göra.
Citera
2010-01-18, 20:41
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Tvärtom tror jag. Det blir fängelse. Han har på ett mycket medvetet sätt skadat en kvinna han känner, av en - enligt hans sätt att se på det när det hände - god anledning (våldsam ilska, svartsjuka, hämndbegär, känsla av förnedring el dyl). Tyder inte alls på någon allvarlig psykisk störning, inte i juridisk mening.

Fast störd är han ju. Från en hyfsat normal människas synvinkel.
Citera
2010-01-19, 09:14
Medlem
Nytt namn

Gärningsmannen har ansökt och fått nytt namn
Citera
2010-01-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Tvärtom tror jag. Det blir fängelse. Han har på ett mycket medvetet sätt skadat en kvinna han känner, av en - enligt hans sätt att se på det när det hände - god anledning (våldsam ilska, svartsjuka, hämndbegär, känsla av förnedring el dyl). Tyder inte alls på någon allvarlig psykisk störning, inte i juridisk mening.

Fast störd är han ju. Från en hyfsat normal människas synvinkel.

Din åsikt är mycket bra, och väldigt nära sanningen
Citera
2010-01-19, 09:19
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mscomput
Gärningsmannen har ansökt och fått nytt namn
Vilket litet jävla kryp han är. Mats, vill du berätta något mer om hur det går för dottern din? Vi tänker på henne.
Citera
2010-01-19, 09:33
Medlem
micro113s avatar
Vi skulle behöva få ut aset nya namn på FB -- han skall väl inte kunna gömma sig bakom nytt namn det krypet.
Citera
2010-01-19, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi skulle behöva få ut aset nya namn på FB -- han skall väl inte kunna gömma sig bakom nytt namn det krypet.

Östlöv
Citera
2010-01-19, 09:49
Medlem
Rättegång

Rättegången kommer att hållas i Malmö och troligtvis p.gr.a säkerhetsskäl för den "stackars" gärningsmannen.
februari är planerat, ev. datum är 2 eller 9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in