Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Vill först och främst passa på att hälsa och önska all lycka till din familj och Emmas tillfrisknande.
Vill även upplysa er andra om att jag träffade en god vän på en anstalt som förklarade att det redan pratades om Kaissi. Som ni vet kommer ju kåkbladet ut på alla anstalter. Alla vet vad som skett överallt.
Min vän berättade även att det inte spelar någon roll om han sitter med fulla restriktioner eller befinner sig på riksmottagningen. Plitarna vill ju ha lugn och ro på anstalterna, vilket inte blir fallet om det inte blir som internerna vill i det här fallet. Det kommer alltid en chans, ett läge. Då kommer han få uppleva samma smärta och lidande som han orsakat alla dessa människor som drabbats.
Din gode vän är - på ren svenska - ett pucko, om han tror att personalen på en svensk anstalt stillatigande kommer se på när det utdelas några hämndaktioner.
De anstalter som kommer i fråga för Casper är vana vid den här typen av brott - det är inte första gången man möter och skyddar en person som begått mycket grova, dödliga handlingar mot kvinnor eller barn - och likafullt så går man som personal in i sin yrkesroll och behandlar vederbörande efter det regelverk som finns, och skyddar personen mot repressalier.
Sluta smutskasta min yrkeskår -- vi är faktiskt inte kriminella, ansluter oss inte till de kriminella vi är satta att bevaka och lierar oss inte med kriminella -- det vore inte bara tjänstefel, det vore kriminellt.