2009-11-10, 14:12
  #277
Medlem
Kan ju lägga in lite texter i tråden från pappan om fadi.

Citat:
Domen som Fadi fick för nedanstående brott:

Dömd till ungdomsvårdDärtill fälldes han för att ha misshandlat två ungdomar i Kristianstad. I det ena fallet sparkade och trampade han sitt liggande offer i huvudet flera gånger. Påföljden blev ungdomsvård.
Av socialens utredning framgick att mannen hade svårt att kontrollera sin ilska, sin sexdrift och sina relationer till kvinnor.


Citat:
Dett blev hans förra offer utsatt för:

Tog stryptag på henneEnligt flickan anklagade han henne för att ha varit otrogen. Sedan beordrade han henne att bereda sig på att dö.
I nästa ögonblick fick han ned flickan på golvet, tog struptag på henne och frågade om han skulle knäcka hennes nacke.
- Jag kunde inte andas. Det bör...jade sticka i ansiktet och jag fick panik, berättade hon efteråt.
Flickan lyckades slutligen prata sig loss och flydde ut i snöslasket, endast iförd trosor och strumpor. Mannen dömdes även för sexuellt utnyttjande av barn sedan han haft samlag med en 13-årig flicka.
Själv hävdade han att flickan hittat på allt på grund av olycklig kärlek


Citat:
Emma fick på tidigt stadium reda på vad det var för en filur, hon bröt direkt efter att läst tingsrättens dom som gällde mordförsök några år sedan.
Han fortsatte dessvärre hålla henne i sitt grepp, med misshandel, hotelser mm.


Citat:
Emma opererats på nytt inatt, p.gr.a. förhöjt hjärntryck.
Stabilt efteråt, enligt läkare.


Man får hoppas att tösen kommer helskinnad i från detta.
Men helt återställd blir hon väl aldrig?
Citera
2009-11-10, 14:15
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Känns som man skulle kunna ha en empatigrupp för Emma snarare än en semi-rasistisk urflippad grupp som inte verkar bry sig ett dugg om Emma.
Du missade kanske namnet på gruppen?
"Vi som vill skicka hem Fadi El-Kaissi Ramadhan till Kurdistan!"
Det är vad gruppen handlar om.
Citera
2009-11-10, 14:23
  #279
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Kan ju lägga in lite texter i tråden från pappan om fadi.













Man får hoppas att tösen kommer helskinnad i från detta.
Men helt återställd blir hon väl aldrig?

Enligt någon källa skall hon blivit skuren i ansiktet med rakblad

Mina tankar och böner går ut till EP och hennes familj!
Citera
2009-11-10, 15:24
  #280
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Belägg det med statistik -- i siffror - och sitt inte bara och gissa dig fram
Men kära vän, läs på lite innan du skriver - då slipper du sitta här och skämmas efter att du trillat ner från din höga häst.
Citera
2009-11-10, 15:39
  #281
Medlem
Tuesdays avatar
Har inte hunnit följa så mycket av denna tråd. Har det framkommit någonstans om 20-åringen fortfarande är LVU:ad, eller (troligast) när LVU:t hävdes? Han var föremål för tvångsåtgärder genom LVU -07, när han vid samma tillfälle dömdes för sex olika brott. (LVU gäller upp till 21 år om den har påbärjats tidigare).
Citera
2009-11-10, 15:41
  #282
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Jag kollade in gruppen på fb som ni snackar om. Fy fan om skadorna som beskrivs där i ett av inläggen är korrekta, man blir mörkrädd! Citerar:

"De skador hon har är inte av denna världen, ett intryckt huvud och skärsår efter rakblad i hela ansiktet + 2 skallsprickor och tillståndet har inte blivit bättre efter den sista operationen" (för ca 20 min sedan)

Hur fan kan man skära någon i ansiktet med ett rakblad, detta är helt sjukt.
Citera
2009-11-10, 15:46
  #283
Medlem
CJFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Enligt någon källa skall hon blivit skuren i ansiktet med rakblad

Mina tankar och böner går ut till EP och hennes familj!

Ja det stämmer. Hon ska ha blivit DUKTIGT skuren i ansiktet med ett rakblad. Dessutom ska knäskålarna vara helt krossade. Det fick jag höra igår av en vän till familjen.
Citera
2009-11-10, 16:04
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Jag kollade in gruppen på fb som ni snackar om. Fy fan om skadorna som beskrivs där i ett av inläggen är korrekta, man blir mörkrädd! Citerar:

"De skador hon har är inte av denna världen, ett intryckt huvud och skärsår efter rakblad i hela ansiktet + 2 skallsprickor och tillståndet har inte blivit bättre efter den sista operationen" (för ca 20 min sedan)

Hur fan kan man skära någon i ansiktet med ett rakblad, detta är helt sjukt.




Allvarligt psykiskt sjuk måste han vara. Detta ar helt sjukt.
Citera
2009-11-10, 16:10
  #285
Medlem
Skicka hit honom till Borlänge så kommer någon ta itu problemet.

Problemet verkar ju vara att han kan sitta och le på ett foto från en fest. Känner ingen av de svenska hororna några konstiga vibbar. Var han kurd? Jag hade tippat alban efter utseende men det kan bedra. Hemma i Borlänge är det albaner som oftast går hårt på sina svenska tanter. Kurderna här beblandar sig sällan med svenska tjejer förutom i knullsyfte, någåt partnerskap är sällan man ser. Har själv en tremänning som polade med en alban och hon blev liggande 3 månader på sjukhuset när hon inte ville dansa efter hans pipa längre. Men han fick vara ifred 3 timmar efter händelsen och blev själv illa åtgången av div släkt.
Jag får för mig att det är mer vanligt i skogen att man tar lagen i egna händer, eller så är helt enkelt min egen släkt så galna att hämnden smakar gott. Det blev aldrig några represalier på det utan han pep till annan ort för gott.
Citera
2009-11-10, 16:12
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Jag kollade in gruppen på fb som ni snackar om. Fy fan om skadorna som beskrivs där i ett av inläggen är korrekta, man blir mörkrädd! Citerar:

"De skador hon har är inte av denna världen, ett intryckt huvud och skärsår efter rakblad i hela ansiktet + 2 skallsprickor och tillståndet har inte blivit bättre efter den sista operationen" (för ca 20 min sedan)

Hur fan kan man skära någon i ansiktet med ett rakblad, detta är helt sjukt.

Fy fan, jag blir illamående. Kommer DETTA vara tillräckligt för att låsa in fanskapet?
Citera
2009-11-10, 16:14
  #287
Medlem
A.Chigurhs avatar
Har någon några uppgifter på om fadi var med i något gäng? Enligt källor längre bak i tråden så skall fadis kusin ha skjutit någon annan tomte i Näsby 2007. Enligt dem uppgifterna så var fadis kusin eller hans medhjälpare medlem i brödraskapet.

Edit: https://www.flashback.org/showthread.php?t=584798

Offer - Kriminell arab.
(fadis kusin?)Gärningsmän - Brödraskapet.
Gärningsman - Båda beväpndade med handeldvapen. 6. mm (något sådant) kaliber.
__________________
Senast redigerad av A.Chigurh 2009-11-10 kl. 16:22.
Citera
2009-11-10, 16:20
  #288
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Svaga motargument från dig.

Men OnT så gjorde tjejen i det aktuella fallet helt rätt när hon bröt upp med GM efter det att hon läst den tidigare domen. Något alla tjejer borde göra innan de bestämmer sig för att börja data en kille. Dvs begära utdrag från brottsregistret oavsett härkomst av den potentiella kavaljeren.

Beträffande hennes skador (krossade knäskålar, sönderskuret ansikte mm) så är det ganska uppenbart att han ville statuera ett exempel. "Lämnar du en av oss, så får du betala priset för det". Helt klar hedersrelaterat!

Vi är helt överens där -- tjejen har gjort helt rätt, och hon verkar vara fostrad på ett sätt som jag hoppas att jag fått in i mina egna döttrar -- om man får reda på att karln är en skit, så dra, för han kommer göra om det.

Det gäller både svenska och utländska karlar.

I det här fallet tror jag också det handlar om någon sjuk stolthet med inslag av hedersrelaterat våld.

Jag hoppas fanstyget får brinna i helvete

Jag gillar bara inte när man drar alla med samma kam -- hederligt folk skall inte drabbas av att några är svin.

Vi måste helt enkelt lära våra döttrar att vara försiktiga oavsett killens ursprung - för det finns kräk i alla läger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in