2009-11-10, 12:03
Medlem
MeMajks avatar
Ingen som har mer info ang den anmälan hon gjorde på avskummet, tidigare?
Citera
2009-11-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En till bild på den misstänkte: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs057.snc3/14447_1143148426525_1461902275_332625_2877657_n.jp g
Här kan man tydligt se generationer av inavel.
Citera
2009-11-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ingen som har mer info ang den anmälan hon gjorde på avskummet, tidigare?

Lite från komentatorsfältet på PI:

Citat:
De lär sig aldrig dessa dumma naiva svenskor
Mannen häktades på tisdagen på sannolika skäl misstänkt för mordförsök och människorov.
Polisen vill inte gå in på om han gjort några medgivanden.
- Det kan vi inte säga i nuläget, säger Ingvar Widell, informatör vid polisen i Kristianstad.
Det är inte första gången den 20-årige Kristianstadsbon står inför rätta.
År 2007 fälldes han mot sitt nekande för att ha slagit en 15-årig flicka och hotat henne till livet.
Flickan vittnade inför rätta om den unge mannens hetsiga humör och hans svårigheter att acceptera att hon hade gjort slut.
Mannen förföljde henne och uppträdde hotfullt. Vid ett tillfälle knuffade han in henne i en taggbuske så att hon skrapade upp ryggen.
Han ska även ha spottat på henne.
Humöret svängde
Vid ett annat tillfälle tog han med flickan till en stuga utanför stan efter att ha uppvaktat henne med en plattång och en ros.
- Jag hade svårt att stå emot honom, berättade flickan inför rätta.
Till en början var ynglingen trevlig – men plötsligt svängde hans humör.
Tog stryptag på henne
Enligt flickan anklagade han henne för att ha varit otrogen. Sedan beordrade han henne att bereda sig på att dö.
I nästa ögonblick fick han ned flickan på golvet, tog struptag på henne och frågade om han skulle knäcka hennes nacke.
- Jag kunde inte andas. Det började sticka i ansiktet och jag fick panik, berättade hon efteråt.
Flickan lyckades slutligen prata sig loss och flydde ut i snöslasket, endast iförd trosor och strumpor. Mannen dömdes även för sexuellt utnyttjande av barn sedan han haft samlag med en 13-årig flicka.
Själv hävdade han att flickan hittat på allt på grund av olycklig kärlek.
Dömd till ungdomsvård
Därtill fälldes han för att ha misshandlat två ungdomar i Kristianstad. I det ena fallet sparkade och trampade han sitt liggande offer i huvudet flera gånger. Påföljden blev ungdomsvård.
Av socialens utredning framgick att mannen hade svårt att kontrollera sin ilska, sin sexdrift och sina relationer till kvinnor.

Edit: fast du kanske frågade om anmälan som just EP gjorde tidigare?
Citera
2009-11-10, 12:50
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Men vad är det för lagar vi har i detta land?

http://www.kvp.se/nyheter/1.1774397/20-aringen-redan-domd-for-sexbrott

Så mycket som killen redan hunnit med, dömd 2007 för både sex- och våldsbrott och redan ute (sedan när?) och har begått ännu värre brott. Hur tänker rätten? Gör man det ö h t?
Detta är EXAKT varför skämtstraffen som unga får måste rättas till. Hade han fått ungdomsfängelse från första början i ett antal år hade kanske den stackars 19-åriga tjejen inte legat på sjukhus idag.

Seriöst, sexutnyttja en minderårig, misshandla och mordhota en flicka, sparka någon liggandes i huvudet. Då ska man fan ha ett ordentligt straff oavsett ålder.
Citera
2009-11-10, 12:52
Medlem
Månsans avatar
Varför har detta vedervärdiga odjur tillåtits gå fri?
Vad är det för fundamentalt fel på landet Sverige? Här har det uppenbarligen funnits ett antal möjligheter för myndigheterna att fatta att denna sinnesrubbade inavelsprodukt ska hållas inlåst.

Priset för slarvet blir nu sannolikt en oskyldig ung flickas liv.

ur KvP:

Citat:
Vid ett annat tillfälle tog han med flickan till en stuga utanför stan... Till en början var ynglingen trevlig - men plötsligt svängde hans humör...
Enligt flickan anklagade han henne för att ha varit otrogen. Sedan beordrade han henne att bereda sig på att dö.
I nästa ögonblick fick han ned flickan på golvet, tog struptag på henne och frågade om han skulle knäcka hennes nacke.
- Jag kunde inte andas. Det började sticka i ansiktet och jag fick panik, berättade hon efteråt.
Flickan lyckades slutligen prata sig loss och flydde ut i snöslasket, endast iförd trosor och strumpor.
Citat:
Mannen dömdes även för sexuellt utnyttjande av barn sedan han haft samlag med en 13-årig flicka.
Citat:
Därtill fälldes han för att ha misshandlat två ungdomar i Kristianstad. I det ena fallet sparkade och trampade han sitt liggande offer i huvudet flera gånger. Påföljden blev ungdomsvård.
Citera
2009-11-10, 12:53
Medlem
nVcs avatar
Missade det helt och vet inte om det står i tråden, men tydligen så sitter Mats och uppdaterar det senaste angående Emma i FB-gruppen.
Känns som man skulle kunna ha en empatigrupp för Emma snarare än en semi-rasistisk urflippad grupp som inte verkar bry sig ett dugg om Emma.
Citera
2009-11-10, 12:55
Medlem
gläfss avatar
Man kan ju hoppas att han blir väl omhändertagen på kåken.
Citera
2009-11-10, 13:08
Medlem
CJFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Missade det helt och vet inte om det står i tråden, men tydligen så sitter Mats och uppdaterar det senaste angående Emma i FB-gruppen.
Känns som man skulle kunna ha en empatigrupp för Emma snarare än en semi-rasistisk urflippad grupp som inte verkar bry sig ett dugg om Emma.

Visst är det farligt när folk säger vad dom tänker?

Givetvis är det bra om folk får ventilera vad de känner och hur de reagerar på sådant här, synnerligen med tanke på bakgrunden till allt. Bland annat så var inte detta första gången som Fadi misshandlat och hotat andra människor, samt att han endast tilldömts ungdomsvård. Kanske en och annan börjar vakna lite nu...
Citera
2009-11-10, 13:11
Medlem
Gemstoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc

Kan inte annat än hålla med dig. Helt fel approach! Jag hoppas att de flesta som jag bryr sig mer om hur det går för EP än för GM.
Citera
2009-11-10, 13:27
Medlem
godoys avatar
http://www.facebook.com/photo.php?pid=2154790&id=680012886
Längst åt vänster.
Citera
2009-11-10, 13:34
Medlem
Tragiskt de som hander har i Sverige. Tycker att alla ska hålla sig till amnet. Om ni har glømt den så kommer har en påminnelse.

En kille misshandlar en tjej så hon nastan mister livet. Ett brott och ett brottsoffer. har skriver man om hur dum den personen ar i huvudet som gjort detta, varfør blev de så,att det inte blev stopp innan vid dom andra overfallen m.m. Samt hur synd det ar om den unga flickan och hennes foraldrar. Ung flicka som ar skadad for livet om hon ens klarar sig. Verkligen synd.

INTE om invandrare, inavel, slang ut dom, doda dom, dom får inte bli ihop med våra flickor mer. Alla ar inte så och de vet ni annars ar ni så trångsynta så de inte finns. Vissa manniskor ar sjuka, precis som allt man laser om var dag. Massmord, folk som har slaktat deras nara och kara. De finns riktigt sjuka grejer dar ute.

Synd att hon traffade på en psyk fall som honom och det slutade så. hoppas verkligen hon klarar sig och jag lider med hennes pappa.

I fall ni undrar så ar jag sjalv invandrare som haft en svensk fru sedan 15 år tillbaka utan de minsta lilla beskymmer. Vet inte. Kanske jag också ar inavel. Fast en bra sådan!!!

Ge er.
Senast redigerad av AOA 2009-11-10 kl. 13:37.
Citera
2009-11-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AOA

INTE om invandrare, inavel, slang ut dom, doda dom, dom får inte bli ihop med våra flickor mer. Alla ar inte så och de vet ni annars ar ni så trångsynta så de inte finns. Vissa manniskor ar sjuka, precis som allt man laser om var dag. Massmord, folk som har slaktat deras nara och kara. De finns riktigt sjuka grejer dar ute.

Nej alla är inte så... givetvis. Inte jag heller. Men denna individ ÄR det och det har varit uppenbart att han ÄR det sedan 2007. Trotts det har han behandlats med silkesvantar av samhället (som han antagligen skrattat åt). Priset för detta är en tjej i koma på Lunds lasarett.

Och ja, jag finner det rimligt att inavel kan diskuteras som orsak i relation till vissa etniska gruppers överrepresentation i våldsbrottstatistiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in