2009-11-07, 15:35
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godoy
Han är Kurd.

Kurd från vilket land?
Citera
2009-11-07, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
...Fy fan, vilken jävla värld vi lever i!

Javisst, det är så jag kan gråta....gör det nästan varje gång jag läser här.
Citera
2009-11-07, 15:39
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladaniwi
Har den flyttat nyligen? Tidigare låg den inte särskilt avsides i alla fall.

Det är väl Rhodins och Nya Trafikskolan som ligger på samma gata honom lämnades av på..?!
Citera
2009-11-07, 15:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBOND
Tycker inte ett dugg synd om den pappan.. mamman möjligen, och om det finns nån syster. Däremot är det ju såklart en katastrof för Emmas familj. Det enda man kan ha en åsikt om där är att svenska tjejer borde nån gång lära sig att inte umgås med idioter.
Men som pappa till tonårstjej kan jag meddela att det är svårt att gå in o styra där.

Jag hoppas du talar med din dotter om det här nu.
Citera
2009-11-07, 15:45
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladaniwi
Har den flyttat nyligen? Tidigare låg den inte särskilt avsides i alla fall.

Ligger ju precis vid hörnet V Storgatan/Mäster Jörgensgatan, mittemot Balthasar Pizzeria. Trafikskolan ligger avsides i den bemärkelsen att om pappan droppar av henne strax utanför så är det inte direkt en sådan plats där man ställer sig ett tag bara för att hänga, utan man hade gått in direkt. Är dessutom en svår korsning för GM att spontanstanna om han sett henne utanför när han kört.
Citera
2009-11-07, 15:46
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag hoppas du talar med din dotter om det här nu.

Vad ska han prata om? Umgås inte med svartsjuka killar?
Citera
2009-11-07, 15:47
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kan ju eventuellt varit Fadi själv som berättade? Han greps ju ungefär samtidigt som hon hittades, det kan ju varit innan.

Han nekar i förhören än så länge, då hade man väl erkänt direkt kan jag tycka.
Citera
2009-11-07, 15:47
Medlem
godoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Kurd från vilket land?
Född i Sverige.
Citera
2009-11-07, 15:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Från vad jag har hört, både i media och här lokalt, så var avsikten att döda henne även om man inte kan veta säkert. Det har han hotat att göra innan och sedan så tycker jag att de skador som han åsamkade henne tyder på att han försökte mer än bara misshandla henne. Hon blev lämnad att dö och om det nu var hans mål från början, varför ringa polisen? I så fall är det väl som ni säger - att han ångrade sig.

För övrigt undrar jag om det finns några konkreta bevis på att han faktiskt gjorde det? Mycket tyder ju på det - han har hotat henne och han befann sig i närheten, men direkt rättstekniska bevis, så som rakbladet han använde, har polisen något sådant?

Ja utifrån vad som framgått i media verkar ju motivet utan tvekan varit att ha ihjäl henne. Vad jag menade var kanske inte att den misstänkte självmant skulle ha tagit kontakt med polisen, utan att han ska ha berättat det efter att polisen tagit honom. Han kan ju då ha insett att han skulle åka fast, och ville då minimera konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2009-11-07, 15:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Han nekar i förhören än så länge, då hade man väl erkänt direkt kan jag tycka.

Var har du läst det? Säger inte emot dig alltså.
Citera
2009-11-07, 15:54
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ja utifrån vad som framgått i media verkar ju motivet utan tvekan varit att ha ihjäl henne. Vad jag menade var kanske inte att den misstänkte självmant skulle ha tagit kontakt med polisen, utan att han ska ha berättat det efter att polisen tagit honom. Han kan ju då ha insett att han skulle åka fast, och ville då minimera konsekvenserna av sina handlingar.

Då är jag med dig. Tycker dock det skulle vara underligt om polisen, i jakt på Emma och ovetandes om det verkligen har hänt henne någonting, skulle gripa honom bara för att kolla att han inte har gjort något mot henne.
Eller missförstod jag dig?
Citera
2009-11-07, 15:55
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Var har du läst det? Säger inte emot dig alltså.

Kristianstadsbladet är bra!

"- Han har ännu inte erkänt, säger Ingvar Widell, informationsansvarig för polisen i norra Skåne, vid 11.30-tiden på lördagen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in