Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankidankido
Undrar hur Leif Silbersky kan sova gott på nätterna och om han känner sig stolt över sitt jobb.Dessutom är han gammal som gatan och borde pensionera sig(född 1938)

För ett rättsystem utan försvarsadvokater är ju att föredra?
Citera
2010-04-26, 19:33
Medlem
tekirchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinslaughterer

Det är väl ändå ingen som har påstått att försvarsadvokater borde skrotas? Men fy fan, vilket jävla jobb..
Citera
2010-04-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinslaughterer
Det har jag inte påstått
Citera
2010-04-27, 11:25
Medlem
Månsans avatar
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1966671/ett-extremt-hart-straff

Precis alla i det här landet anser att grisen fått för lindrigt straff. Hur kan Silbersky tro att straffet ska bli kortare. Det skulle i så fall djupt kränka den allmänna rättsuppfattningen. 18 år hade varit ett relevant straff. Därefter avlivning.
Citera
2010-04-27, 14:44
Medlem
Ny advokat!
I journalistkretsar benäms Leif Silbersky som "jävulens advokat"
Kanske ett passande eptiet till Fadi (Casper)??
Citera
2010-04-27, 14:46
Medlem
Ny anklagelse!
Med anledning av Fadis överklagan tänker jag föreslå till åklagaren ytterliggare en brottrubricering till de andra fem:
Anstiftan, uppvigling till grov misshandel alternativt mordförsök.
Citera
2010-04-27, 14:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Precis alla i det här landet anser att grisen fått för lindrigt straff. Hur kan Silbersky tro att straffet ska bli kortare. Det skulle i så fall djupt kränka den allmänna rättsuppfattningen. 18 år hade varit ett relevant straff. Därefter avlivning.

Utifrån praxis så tycker jag nog inte att mannen borde fått ett längre straff - känns som påföljden för det han dömdes för ligger inom ramarna för vad som var väntat, kanske snarare övre än undre halvan. Anser också att försvaret har större anledning än åklagaren att överklaga. Både våldtäkten och olaga människorov går det att utifrån ett försvarsperspektiv att ifrågasätta.
Citera
2010-04-27, 15:02
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utifrån praxis så tycker jag nog inte att mannen borde fått ett längre straff - känns som påföljden för det han dömdes för ligger inom ramarna för vad som var väntat, kanske snarare övre än undre halvan. Anser också att försvaret har större anledning än åklagaren att överklaga. Både våldtäkten och olaga människorov går det att utifrån ett försvarsperspektiv att ifrågasätta.
Ja, straffpåföljden blev faktiskt långt över förväntad, men med tanke på själva brottet långt under önskad.
Silbersky får nog ner straffpåföljden tyvärr...
Citera
2010-04-27, 15:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Undrar juden resonerar här? "För hårt straff!"??
Undrar hur han hade tyckt om jag konfronterat honom och sagt att: "skadeståndet som BMW tvingades betala ut pga att man hade judar i fabrikerna på 30&40talet var rent för högt"..
Citera
2010-04-27, 15:57
Medlem
LadyMysticas avatar
Hemsk historia, och arma Emma m. familj.

Vad gäller straff-rabatten. Jag kan inte vara ensam om att finna det märkligt att gränsen går vid 21 (rätt ?) Känns som att Sverige bör öka myndighetsåldern ett snäpp. Vi har fullt med medborgare som anses vuxna nog att rösta, gifta sig, göra militärtjänst mm. Men dom får icke köpa alkohol på bolaget samt att dom är för "unga" för att dömas som vuxna. Sinnesjukt.
Citera
2010-04-27, 16:27
Medlem
Månsans avatar
De flesta inser att Sibersky gör sitt jobb även om hans uttalanden i samband med försvaren självfallet uppfattas som stötande av många.
Personligen anser jag att det är en bra ordning när alla oförbätterliga förbrytare väljer Silbersky som advokat. Det ger en tydlig signal om att gärningsmannen är maximalt skyldig. Silbersky har ju dessutom inte rönt några större juridiska framgångar de senaste åren. Ekonomiskt har det troligen gått bättre.
Citera
2010-04-27, 16:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Casper är dum i huvudet - tvivels utan! Straffet kan diskuteras och självklart önskar man (jag) att vissa personer aldrig släpps ur sikte. Någonstans går gränsen vad vi medborgare tolererar.
Vad gäller försvarsadvokats uppgift är det hans/ hennes skyldighet att föra den misstänktes talan, oavsett hur vidrig brottrubriceringen är. Det är liksom så rättssystemet är uppbyggt. Det stavas rättsstat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in