Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-24, 17:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
AB:

Skyldig till mordförsök frisk

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article6833283.ab

Vad tror ni? Livstid (maxstraff för mordförsök) minus ungdomsrabatt?

10-12 år skulle jag tro.

Hade han var 21 år vid tillfället så tror jag ändå inte att gärningarna hade gett livstid.
Citera
2010-03-25, 18:36
Medlem
Rättegång:
Sista dagen för rättegången är 30/3 i Malmö säkerhetssal
Citera
2010-03-25, 18:37
Medlem
Hasse Aro och efterlyst har idag varit i kristianstad.
Reportage kommer inom kort i efterlyst.
Citera
2010-03-26, 10:29
Medlem
tekirchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Är det bara jag som tycker det är underligt att Fadi odlat skägg till rättegången? Tror han att han får med sig några "jag är muslim, var snäll mot mig annars blir det ett jävla liv" -sympati?

Jag tror knappast att han har tillgång till rakhyvel/rakblad där han sitter inlåst.
Citera
2010-03-26, 10:48
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekirch
Jag tror knappast att han har tillgång till rakhyvel/rakblad där han sitter inlåst.

Nej, däremot är det svårt att skära halsen av sig med en rakapparat ...

Han ser djävligt stor ut på bilderna från rättegången. Inte undra på att han med sin fysik kunde "bolla" med Emma. Den ryggtavlan tyder på att han tränar.

Mina tankar går till Emma stup i kvarten. Måtte hon få bra rehab och ett värdigt liv. All min sympati till Emmas familj!
Citera
2010-03-26, 12:57
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:

Han har ju rakat sig på sidorna på något vis och medvetet skaffat en "goatee".
Citera
2010-03-26, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Rakapparat om han har suicida tendenser/är akut farlig -- annars har de tillgång till rakgrejor både på häkte/anstalt och på rättspsyk.. det går inte runt som skägglurkar allihop.
Citera
2010-03-26, 14:56
Medlem
tekirchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rakapparat om han har suicida tendenser/är akut farlig -- annars har de tillgång till rakgrejor både på häkte/anstalt och på rättspsyk.. det går inte runt som skägglurkar allihop.

Okej, må så vara! Jag tog för givet att de inte hade
tillgång till det, kanske har jag som sett för mycket på film.

Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Han har ju rakat sig på sidorna på något vis och medvetet skaffat en "goatee".

Var ej medveten om detta, det senaste jag sett av GM var en vildbuske.

Något nytt om Emmas tillstånd? Kämpa på tjejen,
du är en kämpe som klarat av den här tuffa resan.
Citera
2010-03-27, 19:08
Medlem
Ghandis avatar
som en parates kan ja notera att ja befann mig i kristinastad aktuell dag för dådet o hörde det hela på scannern. Som tar in polis/ambulans/brand mm mm

intressant

viss desperation, o minns rätt tror ja om ambulansen tog lite tid på sig o inte hittade rätt.
Citera
2010-03-27, 20:14
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
som en parates kan ja notera att ja befann mig i kristinastad aktuell dag för dådet o hörde det hela på scannern. Som tar in polis/ambulans/brand mm mm

intressant

viss desperation, o minns rätt tror ja om ambulansen tog lite tid på sig o inte hittade rätt.

Stämmer säkert. När polisen beställde ambulans och mer uppbackning var dom på väg till brottsplatsen och fadi visade vägen. Dom hade alltså ingen direkt adress.
Men poliserna räddade Emmas liv genom sina akuta åtgärder. Mycket starkt och skickligt gjort.
Mvh
Citera
2010-03-27, 21:12
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Om han visar "suicidala tendenser" så är det ju bara att välta ut en hel kökslåda med nyslipade knivar i cellen.
Citera
2010-03-28, 07:36
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Stämmer säkert. När polisen beställde ambulans och mer uppbackning var dom på väg till brottsplatsen och fadi visade vägen. Dom hade alltså ingen direkt adress.
Men poliserna räddade Emmas liv genom sina akuta åtgärder. Mycket starkt och skickligt gjort.
Mvh

hörde även när polisen var på plats o dom flera ggr kontaktade LKC o undrade var ambulansen var ngnstans, dom upprepade att det var bråttom. Tror dom ilade/larmade minst 2 ggr om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in